ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

کاهش رشد جهشی شاخص طلاق در ۴سال اخیر

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > کاهش رشد جهشی شاخص طلاق در ۴سال اخیر

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اعلام کرد:

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت:اگرچه آمارهابیانگر شیب صعودی طلاق است اما شاخصی که برای ما اهمیت دارد و آن هم  شاخص طلاق زنان متأهل است، کاهش یافته است.

 تقی رستم وندی در حاشیه یکصدو ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور که با محوریت کاهش طلاق برگزار شده بود،  گفت: در جلسه امروز، سازمان ثبت احوال روند چهار سال اخیر را در این حوزه اطلاع رسانی کردند و نتیجه این است که  رشد جهشی طلاق طی ۳ تا ۴ سال اخیر متوقف شده و امروز شاهد کنترل آمار طلاق در کشور هستیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: یکی از آسیب‌هایی که در زمینه اطلاع‌رسانی در این حوزه وجود دارد این است که آمارهای غلط در این حوزه منتشر می‌شود و بر اساس آمارهای صحیح طی سه چهار سال اخیر به دلیل حساس شدن مردم به خانواده‌ها آموزش‌هایی داده شد و ساز و کارهایی که برای مشاوره به خانواده‌ها طراحی شد این توفیق حاصل  شد که کنترل شاخص‌های طلاق رخ داده است.

رستم وندی تصریح کرد:  در سال ۹۲ جمعا ۱۶۸ هزار و ۴۲۲ واقعه طلاق،  سال ۹۳   ۱۷۵ هزار و ۲۵۵ مورد، سال ۹۴ این واقعه ۱۷۳ هزار و ۷۶۷ مورد، سال ۹۵ میزان طلاق ۱۷۴ هزار و  ۳۹۲واقعه و در سال گذشته ۱۷۶ هزار و ۹۲۲ واقعه طلاق در کشور ثبت شده است اگرچه این آمارها شیب صعودی دارد و نشان می دهد که واقعه طلاق تا حدود زیادی شده اما شاخصی که برای ما اهمیت دارد و آن هم  شاخص طلاق زنان متأهل است، کاهش یافته است.

 

منبع: مهر

 

پاسخ بدهید