ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

پارلمان مشورتی زنان در پنج شهر کردستان راه‌اندازی شد

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > پارلمان مشورتی زنان در پنج شهر کردستان راه‌اندازی شد
پارلمان مشورتی زنان در پنج شهر کردستان راه‌اندازی شد
پارلمان مشورتی زنان در پنج شهر کردستان راه‌اندازی شد

پارلمان مشورتی زنان در پنج شهر کردستان راه‌اندازی شد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: تشکیل پارلمان مشورتی زنان در شهرهای استان به عنوان یکی از برنامه‌های امور بانوان که تاکنون در پنج شهر راه‌اندازی شده است.

لیلا آژیر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تشکیل مجمع(پارلمان) مشورتی در کشور برای نخستین بار از خراسان رضوی آغاز شد و پس از نتایج موفقیت آمیز آن، به استان‌های داوطلب تعمیم داده شد و در منطقه غرب، کردستان اولین استان داوطلب در این زمینه بود.

وی افزود: راه‌اندازی این پارلمان از سال گذشته در استان آغاز و با پیگیری‌های انجام شده و هماهنگی با فرمانداران، تاکنون در پنج شهر قروه، بیجار، کامیاران، دیواندره و سروآباد راه‌اندازی شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اضافه کرد: هدف از راه‌اندازی این پارلمان افزایش مشارکت بانوان در برنامه‌های توسعه‌ای استان و همچنین آشنایی یا ظرفیت‌ها و توانایی‌های بانوان است و به سایر شهرستان‌ها نیز اعلام شده که در سریعترین زمان ممکن نسبت به راه‌اندازی این مجمع اقدام کنند.

وی یاداور شد: پارلمان زنان شامل کمیسیون‌های تخصصی پنجگانه اجتماعی و فرهنگی، آموزش، پژوهش و توانمندسازی، اقتصادی و اشتغال، سلامت و جمعیت و حقوقی است وهر کدام از شهرستان‌ها یک پارلمان خواهند داشت و پس از آن نماینده‌ای به پارلمان استان معرفی می‌کنند.

آژیر اظهار داشت: اعضای این مجمع در میان اقشار مختلف زنان از جمله مدیران، هیات‌های علمی، حوزه‌های علمیه، هنرمندان و ورزشکاران، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، بسیج، شوراهای شهر روستان،نخبگان المپیادها، دهیاران، سمن‌ها، اتاق بازرگانی و شوراهای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند.

دفتر امور بانوان و خانواده در راستای انجام مطالعات و تحقیقات لازم در خصوص مسائل و مشکلات امور بانوان و خانواده در ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و جهت دهی آنان به سوی سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در استان های کشور راه اندازی شده است.  

پاسخ بدهید