ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

هدف از ایجاد “ویترین دخترانه” در فضای مجازی چیست؟

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > هدف از ایجاد “ویترین دخترانه” در فضای مجازی چیست؟

در روز دختر امسال و هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه (س) بخش “ویترین دختران” در پیام رسان‌های «سروش پلاس» و «بله» افتتاح شد؛ این بخش درواقع فضایی برای دختران است که محتوای تأیید شده و مطلوب را در راستای با نگاه گفتمان‌سازی در بین دختران ارائه می‌دهد.

این اقدام از سوی کارگروه دختران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری انجام شده که به گفته دبیر این کارگروه این امکان وجود دارد که در آینده “ویترین دختران” در آپارات و پیام‌رسان‌های موجود دیگر نیز ارائه شود.

محتوای ویترین، محتوای موردنیاز دختران نوجوان ۹ تا ۱۸ سال است و مسائل و موضوعات مبتلا به آن‌ها در ویترین مطرح می‌شود، این محتوا شامل معرفی کتاب، فیلم، انیمیشن، پادکست و کانال‌های مختلف دربردارنده مطالب جذاب برای دختران و فضایی در آن فراهم است تا گعده‌های دوستی بین دختران شکل گیرد؛ محتوای نمایش داده شده در “ویترین” با کمک گروه‌های مردمی، گروه‌های فعال در حوزه دختران و خود دختران نوشته و آماده شده است که در معرض دید دختران قرار می‌گیرد.

برگزاری ماهانه یک مسابقه در پیام‌رسان‌های داخلی

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: در پیام‌رسان‌های داخلی ماهانه یک مسابقه برگزار می‌کنیم که از دختران می‌خواهیم موضوعات و موارد موردعلاقه خود را برای ما ارسال کنند.

وی با اشاره به پیروزی بانوان تیم ملی هاکی روی یخ، افزود: من بازی‌های آن‌ها را پیگیری می‌کردم و از این همه توانمندی شگفت‌زده بودم، این موضوع نشان‌دهنده قدرت فوق العاده‌ای است که در زنان ایرانی وجود دارد و در مقابل رقیبانی که به اشکال مختلف پشتیبانی می‌شدند، نشان دادند در صحنه‌ای که بخواهند مقاومت و ایستادگی کنند، فردی جلودار آن‌ها نیست.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: این وعده را می‌دهم که از لحاظ آموزشی؛ چه آموزش‌های محتوایی و چه فنی به طور کامل از دخترانمان در فضای مجازی پشتیبانی خواهیم داشت.

وی با اشاره به فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی به ارتقای عملکرد بله از لحاظ دامنه، گفت: وعده‌هایی دادند که امیدواریم محقق شود، از جمله اینکه برای بانوان زیرساخت بازار مجازی فراهم شود و برای صادرات با کشورهای دور و همسایه ارتباط مجازی داشته باشیم و بتوانیم محصولات بانوان را از این طریق معرفی کرده و وسیله ارسال آن‌ها را فراهم کنیم.

ایجاد حرکت جریان‌ساز در دختران نیازمند اتصال حلقه‌های میانی برای شناسایی نیازها است

فاطمه ناظر، دبیر کارگروه دختران معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده درباره تشکیل کارگروهی در حوزه دختران در معاونت زنان از تیرماه سال گذشته، گفت: ایجاد یک حرکت جریان‌ساز در حوزه دختران، نیازمند اتصال حلقه‌های میانی برای شناسایی نیازها و پیشبرد اهداف این حوزه در تعالی جایگاه زنان و دختران است، در همین راستا گروه‌های پژوهشی و نخبگانی تشکیل شده و محتواهای لازم را برای بانوان فراهم کرده‌اند و مؤلفه‌های هویت‌ساز دختران را نیز شناسایی کرده‌اند.

وی با اشاره به ایجاد ویترین دخترانه در پیام‌رسان‌های ایرانی، ادامه داد: از طریق این ویترین، محتواهای تولید شده به راحتی در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد همچنین محتواهای رسانه‌ای از جمله کلیپ و پادکست که توسط دختران تولید می‌شود، با وجود این ویترین، محصولات رسانه‌ای آن‌ها بیشتر دیده می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایمنا

پاسخ بدهید