ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

نرخ مشارکت اقتصادی زنان کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر است

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > نرخ مشارکت اقتصادی زنان کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر است
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان ۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: این افتخار گویای این مطلب است که بانوان کارآفرین کرمانشاهی با وجود مشکلات متعدد از کار و تلاش دست نکشیده اند.

 

 وی در جلسه بررسی مطالبات بانوان کارآفرین استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، از بانوان کارآفرین به عنوان سرمایه‌های بزرگ استان کرمانشاه یاد کرد.
وی افزود: چنین مشارکت‌هایی موجب شده که مانع از رشد نرخ بیکاری استان در سال جاری شویم.
بازوند ادامه داد: با این وجود هنوز هم بیکاری مهم‌ترین دغدغه و مشکل ما است، ولی اینکه توانسته ایم جلوی رشد آن را که بشدت در حال افزایش بود بگیریم جای امیدواری است.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: باید کمک کرد تا مسایل و مشکلات کارآفرینان و بخش خصوصی رفع شود، همه مصوبات این جلسه تک به تک باید پیگیری شود و سپس به دستگاه‌های ذیربط ارسال خواهد شد.
مدیرارشد استان ادامه داد: از همه مدیران و به ویژه مدیران حاضر در این جلسه تقاضا می‌شود مشکلات بانوانی که همت بلندی برای کارآفرینی، توسعه اقتصادی و پیشرفت دارند را در اولویت کاری قرار دهند.
بازوند افزود: اگر مدیران اجرایی احساس کنند که یک بانوی کارآفرین نمی‌تواند موضوعی را پیگیری کند مدیرکل موظف است کار آن را انجام دهد، علاوه برآن، مدیران باید نقش مشاوره‌ای برای کارآفرینان داشته باشند تا بتوان بر غول بیکاری غلبه کرد.
بازوند تصریح کرد: از مسئولانی همچون مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، مدیر کل جهاد کشاورزی و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تقاضا می‌شود تا مشکلات تولیدکنندگان را احصا کنند و آن‌ها را در جلسه ستاد تسهیل مطرح کنند و چندین جلسه به این موضوع اختصاص دهند تا تصمیم گیری شود.
بازوند از وام اشتغال روستایی چهار درصدی و وام مناطق زلزله زده به عنوان فرصت طلایی یاد کرد و افزود: ممکن است بعد‌ها چنین شرایطی با این میزان تسهیلات برای اشتغالزایی ایجاد نشود و باید از این فرصت استفاده شود.
وی اضافه کرد: وام‌هایی که برای اشتغالزایی جوابگو نبوده در دستور رسیدگی است و وزارت کار به دنبال این است که تحت عنوان متمم به آن بپردازد.
مشکلات نبود مکان مناسب برای فعالیت اقتصادی، کم بودن میزان تسهیلات دریافتی با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، نبود بازارچه دایمی در کنار مراکز تاریخی برای عرضه صنایع دستی و دسترسی نداشتن برخی از واحد‌های صنعتی به انشعاب گاز از جمله مهم‌ترین مطالبات خواسته شده بانوان کارآفرین کرمانشاهی در این جلسه بود.
منبع: ایرنا

پاسخ بدهید