ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > نخستین نمایشگاه توانمندی های زنان کهگیلویه و بویراحمد گشایش یافت

نخستین نمایشگاه دستاوردها، توانمندی ها، دستبافت ها و صنایع دستی تولیدی زنان کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شهر یاسوج افتتاح و راه اندازی شد.

 نمایشگاه دستاورد ها و توانمندی های زنان کهگیلویه و بویراحمد به مدت پنج روز دایر است و مکان برپایی آن محل نمایشگاه های دائمی شهرداری یاسوج واقع در خیابان قرنی و تعداد غرفه های آن نیز ۱۲۰ مورد است.

زمان بازدید از این نمایشگاه ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۵ عصر تا ۲۰ شب خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین گفت: این نمایشگاه نخستین بار است که برای حمایت از زنان توانمند و کارآفرین این استان در حوزه صنایع دستی برپا شده است.

نادیا صداقت افزود: حمایت از بانوان کارآفرین و حتی دانش آموزان توانمند در دستور کار دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه تشویق و حمایت زنان توانمند با رویکرد کارآفرینی اجتماعی است، این زنان پرتلاش دوش به دوش مردان در راستای رونق تولید و اقتصاد کشور می کوشند.

وی عنوان کرد: مزایای دیگر برگزاری این نمایشگاه معرفی دست بافته ها و هنرهای زنان این خطه در عرصه ملی و بین المللی و زنده نگه داشتن اصالت و هنر زنان ایرانی است.

۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان فعال هستند که ۶ هزار نفر از آنان از سال ۱۳۹۴ تاکنون کارت شناسایی دریافت کرده اند.

هم اکنون ۱۲۰ کارگاه صنایع دستی در استان فعالیت می کند.

سالانه ۲۱۸ هزار متر مربع انواع صنایع دستباف در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.بیشترین دست بافته‌ها در شهرستان‌های دنا و گچساران تولید می‌شود.

جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۷۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

پاسخ بدهید