ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

مقاومت بانوان کرمانشاهی در دوران دفاع‌مقدس کم‌نظیر بود

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > مقاومت بانوان کرمانشاهی در دوران دفاع‌مقدس کم‌نظیر بود

مدیرکل امور بانوان‌ و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: معتقدم بانوان‌ کرمانشاهی از جمله مقاوم‌ترین بانوان کشور در دوران دفاع‌مقدس بودند که باید داستان ایستادگی و حماسه‌سازی آنان برای همگان بازگو شود.

زهره رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: همه ما با دلاوری، رشادت و دفاع زنان کرماشاهی در دوران دفاع مقدس آشنا هستیم و قصه ها و حماسه های آن ها را شنیده ایم.

وی افزود: بانوان مدافع کرمانشاهی با زنان دیگر استان ها در دوران دفاع مقدس تفاوت هایی داشتند، همسران آنان در جبهه های نبرد بودند و خود به تنهایی در حالی که خانه های آنان در زیرحملات هوایی و بمباران بود فرزندانشان را پرورش داده و تربیت می کردند.

رستمی یادآور شد، در آن سالها بانوان کرمانشاهی تنها و به دور از همسر، فرزندان خود را به محلات امن منتقل می کردند و از شهر و روستا دفاع می کردند، ما فرزندان جنگیم و از نزدیک شاهد فداکاری مادران این دیار بودیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بر شناسایی و معرفی بانوان اسوه در سالهای دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: استقامت و بردباری که بانوان کرمانشاهی در دفاع مقدس داشتند بی نظیر است، همه آنان نقش آفرینی کرده اند ولی باید بانوانی که هشت سال در دفاع مقدس نقش ویژه تری داشته را شناسایی کنیم و مورد تقدیر قرار دهیم هرچند این تقدیر در برابر ایستادگی آنان اندک است ولی کار ماندگاری خواهد شد.

جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور سال ۵۹ از استان کرمانشاه و با اشغال شهر قصرشیرین توسط ارتش بعث عراق آغاز شد و در سال ۶۷ نیز با حمله منافقین از همین مرز و شکست آنها در تنگه مرصاد به پایان رسید.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول هشت سال جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت در هشت سال دفاع‌ مقدس ۹ هزار و ۸۰۰ شهید که بیشتر آنها ۱۷ تا ۲۳ ساله بودند، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

پاسخ بدهید