ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > مدال برنز پاراوزنه‌برداری بر گردن زهرا آقایی

در روز دوم رقابت‌های پاراوزنه‌برداری سیده زینب یعقوبی و زهرا آقایی در دسته ۷۳- کیلوگرم به روی تخته رفتند که زهرا آقایی با مهار وزنه ۱۱۴ کیلوگرم عنوان سوم را به دست آورد. او در حرکت اول ۱۱۴ کیلوگرم را ثبت کرد اما در حرکت دوم و سوم در مهار ۱۲۲ کیلوگرم موفق نبود و با رکورد ۱۱۴ کیلوگرم سوم شد. ژئو لی لی از چین با ۱۳۱ کیلوگرم قهرمان و وزنه‌بردار قزاقستان با مهار وزنه ۱۱۹ کیلوگرم نایب‌قهرمان شدند. لی‌ لی از چین در حرکت چهارم به رکورد آسیا که با ۱۳۸ کیلوگرم در اختیار خودش بود حمله کرد اما نتوانست وزنه ۱۳۹ کیلوگرم را مهار کند.

سیده زینب یعقوبی، دیگر وزنه‌بردار ایران، در این دسته هم در ابتدا رکورد ۱۰۵ کیلوگرم را ثبت کرد اما در مهار وزنه‌های ۱۱۳ و ۱۱۶ کیلوگرم موفق نبود و با وزنه ۱۰۵ کیلوگرم در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در روز نخست این رقابت‌ها مهدیه محمدیان در دسته ۵۵- کیلوگرم با رکورد ۱۰۵ کیلوگرم سوم شد و نخستین مدال بانوان پاراوزنه‌برداری را در بازی‌های پاراآسیایی به دست آورد.

در ادامه مسابقات روز شنبه نیکو روزبهانی در دسته ۸۶+ کیلوگرم رقابت خواهد کرد.

عباس‌زاده: شاگردانم توانایی ایستادن روی سکوی پارالمپیک را هم دارند

صائبه عباس‌زاده بعد از کسب دو مدال برنز شاگردانش در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: مسابقات پاراوزنه‌برداری از سطح بسیار بالایی برخوردار بود. خدا را شکر روز گذشته توانستیم نخستین مدال پاراوزنه‌برداری بانوان را توسط مهدیه محمدیان در دسته ۵۵- کیلوگرم کسب کنیم و امروز هم باعث افتخار بود که زهرا آقایی مقام سوم دسته ۷۳- کیلوگرم را کسب کند.

او درباره ورزشکار چینی که در حرکت چهارم قصد داشت رکورد آسیا را ارتقاء دهد، اظهار کرد: ما هم می‌توانستیم مثل ورزشکار چین شانسمان را در حرکت چهارم امتحان کنیم اما برای مسابقات بعدی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا ملی‌پوشان را ارزیابی کنیم.

مربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری زنان ایران از قدرت بالای شاگردانش گفت و اضافه کرد: ورزشکاران ما این قدر خوب و با قدرت تلاش کردند که بعید نیست نتایج خوبی کسب کنند و مطمئنا در مسابقات بعدی و پارالمپیک روی سکو هستند.

او در پایان درباره وضعیت نیکو روزبهانی، آخرین نماینده پاراوزنه‌برداری زنان ایران در بازی‌های پاراآسیایی، گفت: روزبهانی از ورزشکاران قدرتمند و پرتلاش است و یقین دارم که او هم روی سکو می‌رود من به او ایمان دارم.

آقایی: انتظار مدال خوشرنگ‌تری را داشتم

زهرا آقایی پس از کسب مدال برنز دسته ۷۳- کیلوگرم رقابت‌های پاراوزنه‌برداری بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: نخستین حضورم در مسابقات برون‌مرزی بود که تجربه خیلی خوبی شد و تمام تلاشم را کردم که بدون مدال برنگردم.

او با اشاره به سطح بالای مسابقات خاطرنشان کرد: مسابقات از سطح خیلی خوبی برخوردار بود و انتظار کسب مدال خوشرنگ‌تری را داشتم اما شاید به خاطر تجربه نخستم در مسابقات و استرس زیاد به مدال نقره و طلا نرسیدم اما قول می‌دهم در مسابقات جهانی و رقابت‌های دیگر حتما مدال‌های خوشرنگ‌تری را کسب کنم.

ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری زنان با بیان این مطلب که موفقیت‌هایش را مدیون مربیانش است، تصریح کرد: مدالم‌ را به پدر و مادرم تقدیم می‌کنم. از طرفی تمام موفقیت‌هایم را مدیون مربیانم هستم که با تمرینات تکنیکی آنها توانستیم به این جایگاه برسیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پاسخ بدهید