ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > فعالان دانشجویی دختر آموزش می‌بینند

اردوی آموزشی سهیبا با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و در راستای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت به مسائل زنان و ایجاد ذهنیت صحیح نسبت به زن انقلاب اسلامی بین دانشجویان دختر، برای ایجاد امید و انگیزه نسبت به آینده ویژه دختران دانشجوی مقطع کارشناسی علاقمند به حوزه زنان به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و با حضور دانشجویان دختر ورودی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

محدثه راثی نصیری مسئول برگزاری اردوی آموزشی سهیبا در این مورد گفت: دوره آموزشی سهیبا با هدف ایجاد یک شبکه کشوری از فعالان دانشجویی دختر علاقمند به مسائل زنان برگزار شده و برخی از مهمترین مبانی فعالیت در حوزه زنان را به شرکت‌کنندگان منتقل می کند. از جمله مهمترین مباحث آموزشی این دوره عبارتند از چیستی و چرایی فعالیت در حوزه زنان، زن در اندیشه غربی و فمینیستی، زن در گذر تاریخ، حرف نو انقلاب اسلامی در حوزه زنان و مسئله‌شناسی و آینده پژوهی حوزه زنان.

مخاطبان دوره آموزشی سهیبا به طورعام دختران دانشجو و به طور خاص فعالان دانشجویی علاقمند به حوزه زنان هستند. دانشجویان در طول دوره فعالیت دانشجویی با توجه به اینکه از رشته‌های مختلف وارد فعالیت در حوزه زنان می‌شوند، اطلاعات لازم جهت فعالیت تخصصی در این حوزه را ندارند بنابراین جهت ارتقای فعالیت‌های خود نیاز به مطالعه و آموزش دارند. این دوره بخشی از مهمترین نیازهای دانشجویان جهت فعالیت در حوزه زنان را برطرف می‌کند.

وی تاکید کرد: آنچه دوره سهیبا را از سایر دوره‌های آموزشی متفاوت می‌کند آموزش‌های خلاقانه با مشارکت خود دانشجویان است. دانشجویان در این دوره یک شنونده صرف نیستند بلکه در تمامی طول دوره با هم‌گروهی‌ها، تسهیلگران و اساتید در حال گفتگو و تبادل نظر خواهند بود تا بتوانند مباحث را به طور عمیق فراگیرند. از سوی دیگر سهیبا تلاش می‌کند محیطی آرام و مفرح را برای استفاده هرچه بیشتر مخاطبان از مباحث دوره و تعطیلات تابستانی فراهم کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

پاسخ بدهید