ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

غربالگری پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در منطقه کاشان

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > غربالگری پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در منطقه کاشان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از اجرای غربالگری پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

مهدی دلاوری اظهار کرد: زنان به عنوان رکن خانواده از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، بنابراین سلامت آنها، نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است به ویژه آنکه پوکی استخوان یکی از عارضه‌های فراگیر این بخش از شهروندان است.

وی افزود: پزشکان عمومی سیستم نظام ارجاع در فرآیند غربالگری، تشخیص و درمان پوکی استخوان زنان نیز می‌توانند تشخیص سنجش تراکم استخوان انجام دهند که این اقدام موجب افزایش دسترسی و کاهش هزینه‌ها شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: بیش از ۴۸ هزار نفر از جمعیت زنان منطقه کاشان بالای ۵۰ سال سن دارند که با توجه به افزایشی شدن جمعیت سالمندی، اجرای این برنامه و نهادینه شدن آن یک ضرورت است.

دلاوری گفت: اقدامات پیشگیری، شناسایی و درمان بیماران مبتلا به «استئوپروز» برای زنان بالای ۵۰ سال از جمله در مراکز خدمات جامع سلامت انجام خواهد شد.

وی افزود: پوکی استخوان یا «استئوپروز» به کاهش توده استخوانی و ضعیف و سست شدن بافت استخوان گفته می‌شود که این حالت سبب می‌شود استخوان‌ها نازک و شکننده شده و با کوچک‌ترین ضربه و یا حتی خود به خود بشکنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پاسخ بدهید