ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

طراحی سامانه‌ای با هدف شناسایی اطلاعات کامل زنان سرپرست خانوار

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > طراحی سامانه‌ای با هدف شناسایی اطلاعات کامل زنان سرپرست خانوار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال طراحی سامانه‌ای هستیم که اطلاعات کاملی از زنان سرپرست خانوار و نحوه استفاده آن‌ها از امکانات و خدمات سازمان‌های حمایتی نشان می‌دهد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس ماده ۸۰ قانون برنامه ششم، تکالیف مهمی در عرصه‌های گوناگون مربوط به بهره‌مندی از حضور قشر عظیم زنان در توسعه کشور بر عهده معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف اجرایی مکلف به اجرای این قانون هستند، افزود: یک کمیته مربوط به حوزه توانمندسازی زنان برای دسترسی به مشاغل شایسته در کشور وجود دارد و براساس تقسیم کار انجام شده این کمیته زیر نظر  وزارت کار قرار گرفته است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در اجرای این مأموریت قانون‌گذار منابعی را به صورت متمرکز در اختیار شورای اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما در تفاهمنامه‌ای که امروز امضا شد، در خصوص بخشی از وظایف مربوط به این حوزه به تفاهم رسیدیم، افزود: در حوزه توانمندسازی بانوان و مهارت‌افزایی، سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای وارد کار شده است که با استفاده از نظارت بیرونی و مشاوره بخش غیردولتی، فاصله بین نیازمندی‌های بازار کار با میزان مهارت‌های موجود در بانوانی که نیازمند شغل هستند را شناسایی می‌کنیم.

شریعتمداری گفت:با شناسایی معین به میزان مهارت‌هایی که نیاز دارند، آنان را در اختیار آموزش فنی‌وحرفه‌ای قرار دهیم تا آموزش کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای آن‌ها انجام شود و برای بازار کار آماده شوند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال طراحی سامانه‌ای هستیم که اطلاعات کاملی از زنان سرپرست خانوار و نحوه استفاده آن‌ها از امکانات و خدمات سازمان‌های حمایتی نشان می‌دهد، تاکید کرد:امیدواریم شرح خدمات آن تا پایان سال به تصویب برسد و از ابتدای سال آینده شروع به اجرا شود.

وزیر رفاه افزود: امید است در حداقل زمان ممکن اطلاعات جامع مربوط به این قشر را در اختیار داشته باشیم.

 

 

 

 

منبع:خبرنگاران جوان

پاسخ بدهید