ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > شیوه نامه‌های اختصاصی برای درمان اعتیاد زنان تهیه شود

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: آثار اعتیاد زنان در مقایسه با مردان متفاوت است باید شیوه نامه‌های اختصاصی برای درمان زنان نسبت به شرایط آنان تهیه شود.

به گزارش ایرنا، حمید جمعه پور روز سه شنبه در آیین افتتاح مرکز جامع کاهش آسیب زنان واقع در شوش اظهار داشت: بیشتر اعتیاد در حوزه مردان است از این رو برنامه ای جداگانه به درمان اعتیاد زنان نسبت به شرایط جسمانی و روحی آنان ارائه نشده است.

وی افزود: با این که مصرف مواد در زنان از نوع جنس های سبکتر است ولی شیب تخریبی آنان نسبت به مردان بیشتر است و آسیب های اجتماعی آنان در جامعه بیشتر دیده می شود.

مدیر کل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان این که مراکز درمانی ترک اعتیاد زنان باید مجهز باشد گفت: باید همه خدمات از جمله مشاوره و روانشناسی ارائه شود و تیم های تخصصی وارد عرصه شوند.

جمعه پور ادامه داد: در این ستاد هر گونه حمایت های را ارائه کرده و هماهنگی بین دستگاهی را انجام خواهیم داد.

زنان نیازهای درمانی متفاوتی دارند

کارشناس ارشد کاهش تقاضای مواد در دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در ایران در ادامه این آیین با اشاره به این که زنان نیازهای درمانی متفاوت دارند گفت: زنان به عنوان قشر آسیب پذیر نیاز به حمایت های روحی، روانی و اجتماعی دارند که باید بر اساس شرایط آنان خدمات ارائه شود.

گلاره مستشاری افزود: زنان جز دسته افرادی هستند که نیاز به خدمات سلامت روانی دارند تا رفتارهای پرخطر ناشی از سو مصرف مواد را کنترل کنند.

وی ادامه داد: رفتارهای عجیبی گاهی از زنان معتاد دیده می شود که این نوع رفتارها ها به خاطر سو مصرف مواد است که اگر کنترل شده نباشد سایر آسیب های اجتماعی از جمله ایدز را نیز به همراه خواهد داشت.

کارشناس ارشد کاهش تقاضای مواد در دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در ایران تاکید کرد: باید به قشر آسیب دیده زنان کمک کرد و مورد حمایت قرار داد تا به شرایط عادی بهبود وضعیت برسند.

اولین مرکز جامع کاهش آسیب اعتیاد(گذری، روزانه، سرپناه شبانه، جامعه پذیری و اشتغال) ویژه زنان با ظرفیت پذیرش ۱۵۰ مددجو روز سه شنبه به بهره برداری رسید.

ایرنا

پاسخ بدهید