ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

سازوکار غربالگری در اعتیاد زنان باید مناسب تمام رده‌های سنی باشد

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > سازوکار غربالگری در اعتیاد زنان باید مناسب تمام رده‌های سنی باشد
سازوکار غربالگری در اعتیاد زنان باید مناسب تمام رده‌های سنی باشد
سازوکار غربالگری در اعتیاد زنان باید مناسب تمام رده‌های سنی باشد

سازوکار غربالگری در اعتیاد زنان باید مناسب تمام رده‌های سنی باشد

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: سازوکار غربالگری اعتیاد در جامعه زنان باید مناسب همه رده‌های سنی این قشر باشد و دانشجویان و دانش آموزان را نیز دربگیرد.

به گزارش ایرنا، صدیقه ربیعی روز چهارشنبه در نشست پیشگیری از اعتیاد زنان استان قزوین افزود: پایگاه‌های جامع سلامت که وظیفه غربالگری اعتیاد را بر عهده دارد، فقط زمانی اقدام می‌کنند که یک زن در هنگام بارداری یا واکسیناسیون فرزند خویش به آن جا مراجعه کند.

وی با بیان اینکه غربالگری باید در سطح وسیع سنی گسترش پیدا کند، اظهار داشت: با توجه به پایین آمدن سن اعتیاد، باید سازوکاری فراهم کرد تا افرادی مانند دانش آموزان و دانشجویان که هنوز گذرشان به طور معمولی به پایگاه‌های جامع سلامت نخورده است نیز تحت غربالگری قرار گیرند.

ربیعی تصریح کرد: مدل های پیشگیری باید تغییر کند و زمان آن گذشته که فقط با تشکیل چند نشست و سخنرانی در مورد معضلات و خطرات ناشی از اعتیاد، جامعه هدف را مجاب کرد.

این مسؤول به پیامدهای زنانه شدن اعتیاد اشاره کرد و گفت: آمار اعتیاد زنان در جامعه اگرچه پایین است، اما همین مقدار نیز زنگ خطر محسوب می‌شود و می‌تواند پیامدهای اجتماعی فراوان و بسیار مخربی را در جامعه ایجاد کند.

ربیعی تصریح کرد: نمی توانیم از زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال کشور صحبت کنیم اما در خصوص نفوذ اعتیاد در این قشر ساکت بمانیم، چرا که این جمعیت به لحاظ محور بودن در خانواده و عنصر تربیت کننده فرزندان به مراتب از اهمیت بالاتری دارند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: دختری که در یک خانواده به دام اعتیاد گرفتار می‌شود، فرصت‌های بسیاری را در آینده از دست می‌دهد و حتی ممکن است با طرد شدن از سوی خانواده امکان تشکیل خانواده را نیز نداشته باشد.

پاسخ بدهید