ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > زندانی همدانی با کمک بانوان ایرانی مقیم ایتالیا آزاد شد

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: با کمک بانوان ایرانی مقیم ایتالیا و فروش فیش حج یک زوج، زمینه آزادی مادر ۳۷ ساله همدانی از زندان فراهم شد.

یدالله روحانی منش روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: یک زن همدانی به همراه و مشارکت دوست خود پس از راه اندازی یک مغازه لوازم بهداشتی برای فعالیت خود اقدام به دریافت تسهیلات بانکی و وجه دستی از چند نفر کرد.

وی اضافه کرد: این افراد به علت فروش اجناس خود به صورت نسیه و آشنا نبودن به بازار کار بدهکار شده و به خاطر ناتوانی در پرداخت بدهی راهی زندان شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان ادامه داد: این ستاد اقدام به رایزنی با چهار شاکی شامل ۲ بانک و ۲ شاکی خصوصی کرده و نتیجه این رایزنی ها گذشت ۴۰۰ میلیون ریال از بدهی ها بود.

روحانی منش افزود: ۴۰۰ میلیون ریال از بدهی یکی از زندانیان نیز با کمک خودجوش بانوان همدانی مقیم ایتالیا، ۳۰۰ میلیون ریال با فروش فیش حج توسط یک زوج و ۱۰۰ میلیون ریال با کمک ستاد دیه تامین شد.

وی اضافه کرد: مادر ۳۷ ساله روز گذشته پس از تحمل ۲۰ ماه زندان آزاد شد و به کنار فرزند نوجوان خود بازگشت و تلاش برای آزادی شریک وی نیز ادامه دارد.

روحانی منش اظهار داشت: هم اینک ۳۰۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان های این استان تحمل حبس می کنند که هشت تن از آنها زن هستند همچنین کمترین بدهی ۶۰ میلیون و بیشترین آن ۱۵ میلیارد ریال است.

۱۹۲ زندانی جرائم غیرعمد ۹ ماهه سالجاری در همدان آزاد شدند.

ایرنا

پاسخ بدهید