ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > زندانیان زن واجد شرایط در خانه‌های کوثر اشتغال می‌یابند

مظفر الوندی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری انجمن حمایت زندانیان، ندامتگاه زنان و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با موضوع آموزش و ایجاد اشتغال مولد برای زندانیان واجد شرایط، افزود: تاکنون ۸۰ زن زندانی در این مراکز مشغول به فعالیت هستند و حتی برخی از این افراد اکنون نیز زندانی محسوب می‌شوند اما به تشخیص مقام قضایی مشمول ارفاق قانونی و آزاد هستند که به این افراد زندانیان رأی باز گفته می‌شود و اغلب آنها با توجه به شرایط خانواده و با هدف حمایت از خانواده آزاد و مشغول کار هستند.

مطابق دستورالعمل سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، میزان دستمزد این زندانیان حداقل حدود چهار میلیون تومان است که البته براساس نظر کارفرما و مهارت فرد این دستمزد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز افزود: اکنون همه زندانیان نیازمند در مناطق ۲۲گانه تهران شناسایی شدند و از طریق مددکاران اجتماعی داخل زندان یا مددکاران انجمن که در سالن‌های ملاقات زندانیان مستقر هستند همچنین با معرفی نهادهای خیریه و مراجعه خانواده‌های زندانیان وارد فرایند حمایت می‌شوند.

شناسایی پنج هزار خانواده زندانی نیازمند به کمک در تهران

وی ادامه داد: اکنون حدود پنج هزار خانواده زندانی نیازمند به کمک در تهران شناسایی شدند که ۲۵۰۰ خانواده از حمایت‌های انجمن از جمله حمایت‌های مالی، تامین اقلام ضروری، مشاوره‌های تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی برای فرزندان، خدمات مشاوره‌ای، روانشناسی و حقوقی بهره‌مند هستند.

الوندی اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌های تحت پوشش پس از مدتی با رهایی زندانی از بند دیگر نیازی به حمایت‌ها ندارند و از چرخه حمایتی خارج می‌شوند و خانواده‌های دیگر دارای شرایط به فهرست خانواده‌های نیازمند کمک، افزوده می‌شوند.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز خاطرنشان کرد: مطابق قانون، بودجه حمایت از خانواده زندانیان در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد و اکنون نیز این نهاد حمایتی خانواده‌های زندانیان را تحت پوشش قرار می‌دهد اما وقفه‌ای میان اقدام خانواده برای بهره‌مندی از خدمات کمیته امداد وجود دارد که این زمان سه تا ۶ ماه ممکن است به طول بیانجامد که در این فاصله انجمن‌های حمایت زندانیان که متکی به بودجه دولتی نیستند و فقط با حمایت و کمک خیران و انجام برخی فعالیت‌های مختصر اقتصادی اداره می‌شوند، این مقطع زمانی را به خانواده‌های نیازمند کمک می‌کنند.

الوندی درباره اقدامات حمایتی انجمن در راستای توانمندسازی خانواده زندانیان گفت: اکنون برای حدود ۱۰۰ خانواده با کمک خیران و کارآفرینان اشتغال ایجاد شده است.

وی به برگزاری دوره‌های آموزش حضوری برای توانمندسازی خانواده زندانیان اشاره کرد و افزود: هر هفته ۴۰ خانواده از دوره‌های آموزشی استفاده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

پاسخ بدهید