ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > زنان گلستان سهم کمی در اهدای خون دارند

 مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: در شرایطی که نیمی از اهداکنندگان خون در سایر کشورها را زنان تشکیل می‌دهند اما سهم بانوان گلستانی از اهدای خون فقط ۵ درصد و بسیار کمتر از میانگین رایج است.

سیدصادق بنی‌عقیل روز یکشنبه در هم اندیشی شوراها و دهیاران با موضوع ترویج فرهنگ اهدای خون در روستاهای گلستان اظهار داشت: اهدای خون نقش موثری در تامین سلامت افراد و نیز حفظ تناسب بدن دارد اما با وجود این فواید، زنان گلستان رغبت زیادی برای این اقدام خیرخواهانه ندارند.

وی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر روستاییان به خصوص دختران و زنان روستا در اهدای خون، از دهیاران و اعضای شورای روستاها خواست با اطلاع رسانی کافی زمینه مشارکت آنان در این عمل خداپسندانه را فراهم کنند.

وی بیان کرد: در شش ماه نخست امسال  ۲۵ هزار گلستانی خون اهدا کردند که امیدواریم با اطلاع رسانی بیشتر و همکاری سازمان های مردم نهاد بر تعداد داوطلبان اهدای خون در استان افزوده شود.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: اگر چه در استان خون سالم به اندازه کافی وجود دارد اما به دلیل فعالیت بیمارستان های استان در زمینه های تخصصی و فوق تخصصی و عمل‌های جراحی فراوان، نیاز به خون مستمر و مداوم همواره وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: در دنیا براساس آمارهای موجود به ازای هر سه نفر، یک فرد به خون و فرآورده های آن نیاز دارد و از آنجایی که جایگزینی برای فرآورده های خونی وجود ندارد، مردم می توانند با اهدا مستمر جان بیماران بیشتری را نجات دهند.

پاسخ بدهید