ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > رویداد خلاقیت «هزار فردا»؛ فرصتی برای پاسخ به چالش‌های خلاقانه دختران

«هزار فردا» یکی از مجموعه رویدادهای طرح «هزار امید»، طرح تابستانی با هدف افزایش کنشگری دختران نوجوان در حل مسائل شهری است که اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران برای دومین بار از تابستان سال جاری اجرای آن را آغاز کرد.

در رویداد خلاقیت «هزار فردا»، دختران هنرجو قرار است در سه مرحله کنار هم یک اثر خلاقانه و تصویری از آینده خلق کنند. در پایان این دوره هم آثار توسط داوران بررسی می‌شود و به آثار برتر جوایزی اهدا می‌شود.

در روز پنجشنبه ۲۰ مهر و روز نخست برگزاری این رویداد، نشست‌های مختلفی با موضوعات «خلاقیت»، «روایتگری لازمه انسانیت است» و «هوش مصنوعی؛ خطر یا ابزار برای هنرمندان؟» برگزار شد.

در نشست اول علی حیاتی بنیان‌گذار استودیو «سه در چهار» و محمدرضا دوست‌محمدی تصویرساز با یکدیگر به مباحثه پرداختند تا به نتیجه‌گیری برسند که خلاقیت برای یک هنرمند چه عنصر حیاتی‌ است و هنرمند چگونه می‌تواند خلاقیت خود را پرورش دهد. در نشست دوم محمدرضا وحیدزاده، سارا رحیمی، فاطمه بهروز فخر و نگین فراهانی از منتورها و اساتید بخش ادبیات و داستان‌نویسی رویداد، گفت‌وگویی در مورد روایت و روایتگری داشتند.

در نشست پایانی ارسلان عیوض‌زاده بنیان‌گذار مدرسه «ساعت شنی» و فعال حوزه تصویرسازی هوش مصنوعی با پخش چند کلیپ به تاریخچه هوش مصنوعی و تحلیل چگونگی انجام عملکرد آن پرداخت.

همچنین در این نشست چند نفر از شرکت‌کنندگان مخالف توسعه و رشد هوش مصنوعی بودند و به سؤالاتی از قبیل «هوش مصنوعی هنرمندان را بیکار می‌کند؟» و «هوش مصنوعی روح هنر را از بین خواهد برد» پاسخ داده شد.

در ادامه نیز میکائیل براتی، محمد صالحی و محمود آراسته‌نسب تجربیات خود را در حوزه تصویرسازی و هوش مصنوعی بیان کردند.

مربیان این رویداد، هادی محمدیان، مجید خسروانجم، علی حیاتی، محمدرضا دوست‌محمدی، رضا وحیدزاده، محمود آراسته نسب، میکائیل براتی، ارسلان عیوض زاده، محمد صالحی، سارا رحیمی، فاطمه بهروز فخر و نگین فراهانی هستند. این رویداد روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ مهر همچنین چهارشنبه تا جمعه ۲۶ تا ۲۸ مهر برگزار می‌شود.

«هزار فردا» یکی از مجموعه رویدادهای طرح «هزار امید» است و از دیگر برنامه‌های این طرح می‌توان به آزمایشگاه نوآوری شهری (آشنایی عملیاتی با فناوری نوین)، از ایده تا اجرا (سخنرانی خلاق، طراحی بازی، طراحی پویش)، دومین جشنواره تهران به روایت دختران (رویداد نویسندگی دختران نوجوان)، دختران مسائل شهر را به زبان طنز بیان می‌کنند (استندآپ کمدی دختران)، اردو شهر (اردوی متنوع و جذاب شهری)، دوره انتخاب مسیر (آشنایی با شاخه‌های مختلف گرافیک)، رویانو و دختران فردا اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

پاسخ بدهید