ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > رنگ، مرز هویت زنان را می‌شوراند

عسل رستگار مواجهه ذهنی هنرمندان جوان با مفهوم زنانگی را به دعوت خود درآورده است تا رنگ‌ها مرزهای هویت زنان را بر بوم نقاشی بشورانند.

نقاش و کیورتور در اولین تجربه خود آثار هنرمندان جوان با موضوع زنان را زیر سقف گالری ایده گرد هم آورده است.

این نمایشگاه گروهی، آثار نقاشی جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته هنر با عنوان هویت بدون مرز با کیوریتوری عسل رستگار است که عصر جمعه ٢۴ آبان در گالری ایده افتتاح خواهد شد.

این نمایشگاه آثاری از محیا عبرانی، فاطمه عرب بیگی، نفیسه محمدی، مهرنوش فرض الهی، شکوفه بستانی فرد، آزاده مرادی، هلیا عطاران شیرازی، عسل رستگار، مریم قزوینه، فرشته پزشکی، مریم فرد، عطیه فرجی و سیده مبینا سجادی است.

رستگار در گفتگو با خبرنگار تجسمی ایرنا هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی چهره های جدید و حرفه ای در عرصه هنرعنوان کرد و گفت: کارکرد این نمایشگاه حمایت از فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های هنری است که به دلیل الویت های اقتصادی نمایش دهندگان آثار هنری از حضور در فضاهای حرفه ای محروم می شوند.

کیوریتورنمایشگاه «هویت بدون مرز» افزود: معیار انتخاب آثار هنرمندان نحوه مواجهه آنها با ذات و طبیعت درونی زن بوده که بر اساس بیانیه نمایشگاه هرهنرمند به صورت آزادانه فکر و ایده مستقل خود را در قالب موضوع نمایشگاه اجرا کرده است.

این هنرمند جوان با اشاره به عنوان «هویت بدون مرز» برای این نمایشگاه اظهار کرد: هویت، همان درون مایه انسان است که با افکار و ساختار ذهن می تواند با روح تلفیق شود و بدون هیچ مرزی از زمان و حال بگذرد و به آزادی و رهایی  دست یابد.

وی افزود: تکنیک آثار رنگ روغن و اکریلیک روی بوم است و در این نمایشگاه بیشتر سعی شده تا هنرمندان آنچه در ذهن خود از زن دارند را به نمایش بگذارند. فرم و محتوی به کنشی برای خلق زنانگی ذهن در قاب نقاشی بدل شد.

وی با تاکید برانتقال بیان با زبان هنرگفت: زبان هنر بین انسان های روی کره زمین مشترک است و این قدرت آن است که می توان  هنر مدرن را سیاه چاله زیبایی شناسی عنوان کرد که هنرمند در جریان سیال ذهن غوطه ور می شود و خوانش های مخاطب را رقم می زند.

وی با اشاره به نقش جوانان در تحول هنر معاصر گفت: جوانان نیاز به حمایت های مادی و معنوی دارند تا بتوانند جایگاه خود را تثبت کنند درحالی که سال هاست شاهد حضور تعداد معدودی از هنرمندان هستیم که هنرمندان جوان و گمنام زیر سایه آنها فرصت دیده شدن نمی یابند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از تاریخ ٢۴ تا ٢٩ آبان ١٣٩٨ در گالری ایده همه روزه از ساعت ۴ تا ٨ به گالری ایده واقع در خیابان کریمخان زند خیابان سنایی خیابان هجدهم شماره ٢۶ مراجعه کنند.

پاسخ بدهید