ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

رشد ۵۰ برابری متخصصان پزشک زن

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > رشد ۵۰ برابری متخصصان پزشک زن

عضو جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد: در ۴۰ سال گذشته زنان متخصص ما در عرصه پزشکی ۵۰ برابر شده اند

  مرضیه وحید دستجردی در همایش «زنان طلایه داران انقلاب اسلامی افتخار به گذشته، امید به آینده» که به همت جبهه متحد زنان اصول گرا و کارآمد در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، افزود: امام خمینی (ره) فرمودند صلاح کشور در صلاح زنان است، این جمله یعنی زنان ستون‌های اجتماع هستند و اگر زنان یک جامعه سالم باشند و حرکت رو به جلویی داشته باشند شاهد رشد کشور خواهیم بود.

وی گفت: امروز در جهانی به سر می‌بریم که فرعونیت و بی قانونی وجود دارد و جزئی‌ترین قوانین هم زیر پا له می‌شود، در چنین شرایطی به جمهوری اسلامی ایران هجمه می‌شود و ما وظیفه داریم اقدامات بیشتری انجام دهیم.

 

وی گفت: برخی دوستان ما که در کنفرانس‌های بین المللی شرکت می‌کنند، می‌گویند اکنون با ما بسیار بهتر از قبل رفتار می‌شود، زیرا جهان حقانیت ما را پذیرفته است ما در جمهوری اسلامی موفقیت‌های زیادی داشته ایم و هر چقدر دشمن بخواهد آن‌ها را کوچک کند، نمی‌تواند.

وحید دستجردی افزود: شما اسوه و نمونه زنان در کشور هستید که همواره مسائل مربوط به زنان را رصد می‌کنید، اما باید یکسری از مسائل برای نسل چهارم انقلاب بازگو شود زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید من دانشجویی ۱۸ ساله بودم، آن موقع تعداد دانشجویان و استادان خانم بسیار کم بود، اما اکنون رشد چندین برابری دارد تا جایی که دختران ما توانستند هفتاد درصد ظرفیت دانشگاه‌ها را به خود اختصاص دهند و دولت مجبور شد برای پسران سهمیه قرار دهد.

وی گفت: در سال ۵۷، سن امید به زندگی ۵۴ سال بود، اما امروز به ۷۷ سال رسیده است دانش آموختگان دانشگاهی زن در آن سال‌ها ۶ درصد بودند، اما امروز ۴۴ درصد زنان ما تحصیلات دانشگاهی دارند.

دستجردی افزود: زنان ما در این سال‌ها در ابعاد مختلف رشد کرده اند حضور ۲۷۰۰ نفر از زنان بعنوان استادان حوزه علمیه نمونه این موفقیت است.

وی گفت: در زمینه ورزش هم بانوان ما موفقیت‌های زیادی کسب کرده اند، ما اکنون در ۳۸ رشته ورزشی ورزشکار زن داریم که با حجاب اسلامی شان بالاترین افتخارات را کسب می‌کنند.

وحید دستجردی افزود: چهل سال پیش تعداد مربیان زن ۹ نفر و امروز ۳۵ هزار نفرند، ما اکنون ۱۶ هزار داور زن و ۳۰ ورزشگاه اختصاصی برای بانوان داریم. بانوان ما در دوران دفاع مقدس هم بسیار خوش درخشیدند و توانستیم ۷ هزار شهید زن و ۵ هزار جانباز زن تقدیم به انقلاب کنیم.

وی گفت: تعداد متخصصان بانوی ما در این ۴۰ سال ۵۰ برابر شده است، پیش از انقلاب تنها ۵۰ نویسنده زن و اکنون ۸ هزار نویسنده زن داریم.

وحید دستجردی درباره پیشرفت‌های عرصه پزشکی در ۴۰ سال گذشته افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از هر صد هزار تولد ۲۵۴ مادر باردار فوت می‌کردند، اما اکنون این تعداد به ۱۹ نفر رسیده است، در آن دوران بسیاری از نوزادان در اثر بیماری کزاز جان خود را از دست می‌دادند، اما امروز کزاز، فلج اطفال و بسیاری از بیماری‌ها ریشه کن شده است.

وی گفت: ما در این ۴۰ سال راه بسیار نورانی را طی کردیم اقدامات درمانی زیادی از جمله آهن درمانی برای بانوان انجام داده ایم این پیروزی‌ها بر اثر مقاومت مردم بدست آمده و برای اینکه این انقلاب را بدست صاحبش برسانیم باید همواره تابع و پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

فریبا علاسوند استاد دانشگاه نیز در این همایش گفت: در دوران پهلوی تعداد خانه‌های فساد چندین برابر دانشگاه هایمان بود که آمار بسیار تاسف باری بود، اما اکنون بسیاری از بانوان ما تحصیلات دانشگاهی دارند و در جامعه فعالیت می‌کنند. در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی کتاب‌هایی از خاطرات افرادی که در زندان‌های آن زمان بودند منتشر می‌شد و در آن کتاب‌ها نوشته شده بود که رژیم پهلوی بی دلیل بانوان را شکنجه‌های فجیعی می‌کرد.

این استاد دانشگاه افزود: ما باید دستاورد‌های انقلاب اسلامی را برای نسل چهارم انقلاب به خوبی تشریح کنیم تا آن‌ها با برکات انقلاب در چهار دهه گذشته آشنا شوند.

در پایان این همایش از تعدادی از فعالان فرهنگی اعم از نویسنده، کارگردان، ورزشکار، استاد دانشگاه و عضو دیوان عالی قضایی کشور قدردانی شد.

 

 

 

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

 

 

 

 

پاسخ بدهید