ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

حمایت وزیر علوم از طرح‌های خلاقانه و روزآمد در حوزه بانوان

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > حمایت وزیر علوم از طرح‌های خلاقانه و روزآمد در حوزه بانوان

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بانوان و خانواده، با تاکید بر یکپارچگی در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها از وزارتخانه تا دانشگاه‌ها در حوزه بانوان و خانواده، گفت: وزیر علوم تاکید دارد که هر طرح نوین و خلاقانه در حوزه بانوان و خانواده که بر اساس نیاز روز و مقتضیات زمان باشد، مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، فخرالسادات نصیری امروز در نشست سراسری مشاوران امور بانوان و خانواده رؤسای دانشگاه‌ها که در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر نقش‌آفرینی مشاوران امور بانوان و خانواده رؤسای دانشگاه‌ها در زمینه ارائه راه‌حل‌های خلاقانه برای رفع مشکلات یا پیشگیری از آنها در حوزه بانوان و خانواده در دانشگاه‌ها، گفت: مشاوران امور بانوان و خانواده رؤسای دانشگاه‌ها به صورت موضوع‌محور، مسئله‌محور و بر اساس اطلاعات روز مشورت دهند.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از کمک به توسعه درک و شناخت عمیق‌تر مدیران دانشگاه نسبت به مسائل حوزه بانوان و خانواده، کمک به ایجاد نگرش چند بعدی و نگاه سیستمی، کمک به شناسایی و تحلیل نقاط قوت و ضعف سازمان و تشخیص حوزه‌های بهبود، مشاوره برای مدیریت دقیق‌تر منابع انسانی و ارائه مشورت در پذیرش تغییرات و پیشنهاد آموزش‌های مدنظر را به عنوان مهمترین مأموریت‌های مورد انتظار از مشاوران امور بانوان و خانواده دانشگاه‌ها نام برد.

دکتر نصیری با اشاره به ابلاغ آئین‌نامه وظایف امور بانوان و خانواده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تاکید کرد: اصلی‌ترین انتظار از مشاوران امور بانوان و خانواده وزارت علوم، توجه به ارائه راه‌حل‌های خلاقانه و نوآورانه در حوزه بانوان و خانواده است.

وی با تاکید بر فعالیت مؤثر مشاوران امور بانوان و خانواده دانشگاه‌ها برای بازشناسی هویت زن ایرانی اسلامی و تقویت جایگاه آن در عرصه‌های تصمیم‌گیری، افزود: کمک به افزایش مشارکت فعال زنان آموزش عالی در توسعه علمی کشور و کمک به بهبود کیفیت زندگی و ایجاد بالندگی فردی و اجتماعی زنان آموزش عالی، از مهمترین کارکردهای مورد انتظار از مشاوران امور بانوان و خانواده در دانشگاه‌ها است.

دکتر نصیری با اشاره به اینکه وزارت علوم جزو دستگاه‌های فعال در زمینه فعالیت مشاوران امور زنان و خانواده است، بر اهتمام رؤسای دانشگاه‌ها برای هر چه پررنگ‌تر شدن نقش این مشاوران تاکید کرد و گفت: حدود ۹ درصد دانشگاه‌ها از وجود مشاور امور بانوان و خانواده بی‌بهره هستند. لازم است است رؤسای این دانشگاه‌ها در زمینه انتصاب مشاور سریع‌تر تصمیم‌گیری کنند.

وی، نگاه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به مأموریت‌ها و نقش‌های مشاور امور بانوان و خانواده را نگاهی راهبردی و موسع خواند و افزود: وزیر علوم در جلسه‌ای تاکید کرد که مشاوران را چشم و گوش خود می‌داند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به همپوشانی بخشی از فعالیت‌های حوزه مشاوران بانوان و خانواده با معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: به رؤسای دانشگاه‌ها تاکید می‌شود که مشاور امور بانوان و خانواده حتماً در شوراهای مرتبط با امور فرهنگی دانشگاه عضو شوند تا در جریان برنامه‌های فرهنگی قرار گیرند و با استفاده از مشورت آنها هم‌افزایی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی بانوان دانشگاهی صورت گیرد. از جمله اینکه مشاوران امور بانوان و خانواده رؤسای دانشگاه‌ها حتماً لازم است در شورای عفاف و حجاب دانشگاه‌ها دعوت شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پاسخ بدهید