ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > جنبش دانشجویی علیه سیاست‌های آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی
جنبش دانشجویی علیه سیاست های آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی
جنبش دانشجویی علیه سیاست های آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی

جنبش دانشجویی علیه سیاست ‌‌های آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی

چگونگی به وجود آمدن باوری که باعث بیداری اذهان غرب شده و نوعی جنگ شناختی را ایجاد کرده چگونگی به وجود آمدن باوری که باعث بیداری اذهان غرب شده و نوعی جنگ شناختی را ایجاد کرده است.

به گزارش روابط عمومی موسسه صیانت ازحقوق زنان :

جناب آقای مارز پرادو در مورد چگونگی به وجود آمدن باوری که باعث بیداری اذهان غرب شده و نوعی جنگ شناختی را ایجاد کرده در حالی که رسانه هایی که وابسته به سران غربی هستند عموما خبر اول رو در اختیار دارند این چنین بیان کردند.

در هفته اخیر دانشگاه کلمبیا آغازگر جنبش دانشجویی علیه سیاست های آمریکا در حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار مردم غزه بوده است که منجر به یک بیداری سراسری شده است .مطالبات دانشجویان حول پایان جنگ غزه ، پایان تجارت اسلحه و پایان همکاری دانشگاه ها با موسسات تحقیقاتی صهیونیستی می باشد

همه فرض می کنند که توقف جنگ ویتنام نتیجه تظاهرات دانشجویان و موسسات بود اما همه ی اون ها دیر اومدن .یکی از دلایل باخت آمریکا مقاومت مسلحانه مردم ویتنام ،مبارزان و چریک ها بود که توانستند مقاومت کنند و آسیب سنگینی به آمریکا و سربازانش وارد کنند.لیبرال ها و دانشجویان خیلی دیر آمدن .

استاندارد های دو گانه در آمریکا طبیعی است.یک برداشتی وجود دارد که وقتی گروهی برای مدیریت جامعه جمع می شوند ، یک دروغ و تضادی شکل می گیرد .هیچ وقت انسجامی نبوده .اگر دقت کنیم تاریخ آمریکا پر از خشونت علیه زنان است .تا دهه هشتاد که قانون تغییر پیدا کرد همیشه زن مال و دارایی شوهرش حساب میشد، مرد ها ذی حق و صاحب حق بودند ولی می خواهند تاریخ را ذاتی نشان دهند و ابراز کنند که آزادی اکنون زنان غرب از گذشته به همین صورت بوده .

ایشان در مورد این خیزش سراسری بیان کردند که این خیزش یک حرکت مردمی است نه یک خیزش نخبگانی . دانشجویان رتبه عالی و مستخدمین دولت هم بخشی از مردم هستند .

در سال 1993جوانان نسل دوم فلسطینی انجمنی موثر برای تبیین مسائل فلسطین در برکلی تاسیس کردند که در حال حاضر حدودا پنجاه شعبه دارد.این موسسات مردم را آگاه کردند و ثمره ی اون آگاهی دانشجویان می باشد .با توجه به اینکه مردم آمریکا بسیار معتقد هستند و ریشه های مذهبی وجود دارد، زمینه برای پرداختن به اخلاق فراهم است .به همین دلیل بین مردم ارتباطات شبکه ای به وجود آمد و حلقه های مردمی شکل گرفته است که

از صد سال پیش به آزادی و عزت نفس مردم می پرداختند .آن ها با وجود تمام امکانات به دور از زوایای مادی دنبال عدالت و پرداختن به انسانیت و برجسته سازی آرمان ها هستند . مردم هنوز می توانند معتقد به معیار های انسانی باشند .ایدئولوژی مردمی باعث شد که آیوی لیگ ها یا همان دانشجویان دانشگاه های خصوصی برای شکل گیری آرمان و فکر برای زندگی روز مره مردم به یک الگو تبدیل شوند .گاهی هم دانشگاه های کوچک مثل برکلی دهه شصت می توانند الگو باشند .

آموزش حتما توجیه کننده رفتار آمریکا است اما فردی به نان ادوارد سعید با نوشتن کتابی همه چیز را زیر و رو کرد و افکاری مبنی بر استعمار زدایی ایجاد کرد که مبنای معرفت شناسی قرار گرفت .اون ها در بیانیه خودشون اعلام کردند که جهان و ایدئولوژی جدیدی می سازند .جوانان آمریکایی با آگاهی آتش به اختیار شدند و باعث استعمارزدایی فکری شدند و همبستگی فکری قوی تر از رسانه عمل کرد .

 

پاسخ بدهید