ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

جشنواره بین المللی خورشید با حضور خبرنگاران زن خارجی در مشهد آغاز شد

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > جشنواره بین المللی خورشید با حضور خبرنگاران زن خارجی در مشهد آغاز شد

جشنواره بین المللی خورشید با حضور بانوان خبرنگار از ۴۰ کشور جهان و با حضور “دکتر جمیله علم الهدی” همسر رییس جمهوری امروز، شنبه در مشهد آغاز به کار کرد.

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی خورشید روز شنبه در حاشیه آیین افتتاحیه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ١٠٠ بانوی فعال رسانه‌ای از حدود ۴٠ کشور جهان در این جشنواره حضور دارند.

یوسف اسماعیل زاده افزود: این جشنواره با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری و شهرداری مشهد برنامه ریزی و عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: امروز کارگاه‌های مختلفی با موضوع رسانه برای انتقال تجربیات از طرف اساتید ایرانی برای خبرنگاران خارجی و بالعکس با موضوع زن و رسانه نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: تورهای متعدد بازدید از اماکن مختلف شهر مشهد نیز برای حاضران در این جشنواره تدارک دیده شده است.

اسماعیل زاده گفت: عصر امروز آیین اختتامیه جشنواره بین المللی رسانه خورشید برگزار خواهد شد.

نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید با شعار “زنان روشنگری می کنند” به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه ریزی شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.

شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگار فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

بانوان رسانه ای خارجی عصر دیروز هفتم مهر ماه به منظور شرکت در جشنواره بین المللی خورشید، وارد فرودگاه مشهد شدند و تشرف به حرم مطهر رضوی، بازدید از صحن ها و بخش های مختلف حرم و بازدید از آرامگاه فردوسی و بیمارستان رضوی و حضور در نشست هم اندیشی نخبگان ملی و بین المللی از جمله برنامه های روز گذشته آنها بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

پاسخ بدهید