ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

جشنواره بین‌‌المللی پروین اعتصامی در تبریز برگزار می‌شود

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > جشنواره بین‌‌المللی پروین اعتصامی در تبریز برگزار می‌شود

 دبیر علمی جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی گفت: این جشنواره و برنامه های جنبی آن از ۲۰ تا ۲۵ اسفند در تبریز برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل علیمحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: موضوعات پیشنهادی برای تحقیق و تدوین مقاله برای این جشنواره شامل زندگانی،‌ اشعار و اندیشه‌های انسانی،‌ اجتماعی و اخلاقی پروین اعتصامی و‌ نقد و تحلیل اشعار پروین اعتصامی است.
وی اظهار داشت:‌ سرچشمه‌های فکری،‌ دینی،‌ هنری،‌ اجتماعی و اخلاقی پروین اعتصامی،‌ پروین اعتصامی و شعر معاصر ایران،‌ پروین اعتصامی در فراسوی مرزها، آرمان شهر پروین اعتصامی و پروین اعتصامی و ادبیات جهان از دیگر موضوعات مقالات برای شرکت در این جشنواره است.
دبیر علمی جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی یادآوری کرد: موضوعات پیشنهادی برای فعالیت‌های فرهنگی و خلاقیت‌های ادبی و هنری نیز شامل ترجمه‌ی منظوم شعر پروین اعتصامی به زبان‌های دیگر، سرودن شعر در موضوع پروین اعتصامی، آفرینش متن در موضوع پروین اعتصامی، خوشنویسی یک یا چند شعر از پروین اعتصامی و مصورسازی یک یا چند شعر روایی و تمثیلی از پروین اعتصامی است.
علیمحمدی، اجرای زنگ پروین اعتصامی در مدارس، دیوارنویسی اشعار برگزیده این شاعره توانمند، حفظ اشعار پروین اعتصامی توسط دانش‌ آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و مشاعره، برگزاری میزگردهای تلویزیونی در موضوع زندگانی و نقد و تحلیل اشعار و اندیشه‌های پروین اعتصامی و مسابقه خوشنویسی از اشعار این شاعره را از برنامه‌های جنبی این جشنواره اعلام کرد.
وی گفت: علاقمندان می‌توانند مقالات، ‌اشعار و آثار هنری خود را حداکثر تا ۲۰ بهمن به نشانی ایمیل جشنواره jashnvarehparvin@gmail.com ارسال کنند.
علیمحمدی افزود: زنده‌یاد پروین اعتصامی به عنوان شاخص‌ترین و نام آورترین شاعره ایران و هویت و شناسنامه زنان شاعر در تاریخ ادبیات این سرزمین محسوب می‌شود و باید یاد و نام این بانوی فرهیخته گرامی داشته و ابعاد مختلف شعری و شخصیتی وی تبیین شود.
وی گفت: جشنواره بین المللی پروین اعتصامی ۲۵ اسفند و برنامه‌های جنبی آن ۲۰ تا ۲۵ همین ماه برگزار می شود.
این جشنواره از سوی انجمن ادبی تبریز با همکاری استانداری آذربایجان ‌شرقی، بنیاد فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش استان، بنیاد پژوهشی شهریار، سازمان های میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری و فرهنگی و ‌هنری شهرداری تبریز و دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

پاسخ بدهید