ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > توانمندسازی کسب و کار زنان سرپرست خانوار در استان مرکزی کلید خورد

مشاور امور زنان و خانواده استاندار مرکزی گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با هدف ایجاد محیط امن و پایدار برای کسب و کار کلید خورد.

«زهرا فرجی» روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این طرح برش استانی از طرح ملی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری است که در استان مرکزی با همراهی جهاد دانشگاهی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دست انجام است.

وی توضیح داد: ۱۳۱ زن سرپرست خانوار که حداقل دارای یک مهارت فنی و حرفه‌ای باشند زیر پوشش برنامه‌های سه‌سالانه این طرح قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: مشارکت‌جویان در این طرح دوره‌های کاربردی و مهارتی در عرصه برنامه‌نویسی و معرفی طرح کسب و کار، ساز و کارهای جذب اعتبار برای طرح‌ها، برندسازی، بازاریابی، قوانین و ساز و کارهای صادرات موفق و مدیریت ریسک را می‌گذرانند و در مسیر هدایت کارآفرینی منتخبان زن سرپرست خانوار قرار می‌گیرند.

فرجی عنوان کرد: ایجاد خوشه‌های کارآمد شغلی و تعمیق تخصص فنی و حرفه‌ای از اهداف این طرح است که در گام نخست برای آن در استان راهبردهای عملیاتی در خوشه فرش شروع شده است.

وی یادآور شد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به اشتغال‌زایی مولد به‌ویژه در حوزه زنان دارد و این طرح می‌کوشد تا کسب و کار و کارآفرینی موفق را برای زنان سرپرست خانوار تثبیت کند.

۴۹ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می دهند.

پاسخ بدهید