ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > توانمندسازی اقتصادی بانوان عشایر ضروری است

سیده فریده موسوی امروز، ۳۰ آبان‌ماه در دیدار با فرماندار بروجرد، اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی این اداره و سازمان توانمندسازی اقتصادی بانوان عشایر و پایدار کردن این توانمندی در زنان عشایر است.

وی با بیان اینکه اطلاعات آمار عشایر در حال به روز رسانی است، افزود: برای امور زنان یکسری فعالیت‌ها و مسئولیت‌ها به گردن ما بوده که یکی از آنها تسهیل‌گری است.

مشاور امور زنان و خانواده سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: در این راستا از بین خانم‌های عشایری که وجه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بالاتری دارند شناسایی شده است.

موسوی اضافه کرد:  ۱۷۴ خانم کارشناس در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها شناسایی شده و زنان این جامعه نقش زیادی در بخش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

وی بیان کرد: با توجه به ایجاد صندوق‌های خرد زنان و توانمندسازی اقتصادی پایدار آن‌ها، زنان عشایر نیازهای بیشتری نیز دارند اعم از آموزش، بهداشت و تغذیه که نباید فقط به بحث اقتصادی آن‌ها و صندوق‌ها اکتفا کرد که رسیدن به این امر وظیفه کارشناسان شهرستان‌ها به جهت کشف و رشد دادن استعدادهای زنان عشایری است.

مشاور امور زنان و خانواده سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: ۱۰ تا صندوق خرد زنان در لرستان تاسیس می‌شود و در راستای پرداخت تبصره ۱۸ اعلام آمادگی می‌کنیم.

موسوی اظهار کرد: بانوان عشایر در راستای تولید محصولات توانمندی بی‌نظیری دارند اما در زمینه فروش و بازار با مشکل روبرو هستند که در این راستا نمایشگاه استانی، ملی و منطقه‌ای برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: قرار بر این شده که کشور به ۵ یا ۷ منطقه تقسیم‌بندی و تولیدات هر استان به دورترین استان‌های پرتردد دیگر برده و نمایشگاه محصولات در آنجا دایر شود که در این راستا ‌اعتبار جداگانه در حال گرفتن است.

مشاور امور زنان و خانواده سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: خواهان تولیدات زنان عشایر زیاد هست و عشایر همه جا جذابیت خود را دارند ولی باید برای محصولات و افراد توانمند کار شود.

موسوی اضافه کرد: کارگروه یا کمیته خاص زنان عشایر تشکیل شود و دستگاه‌های آموزش و پرورش، سوادآموزی و بهداشت عضو این کمیته شوند.

وی بیان کرد: با تشکیل این کارگروه یا کمیته مشکلات شهرستان احصا و دختران بازمانده از تحصیل شناسایی شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پاسخ بدهید