ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

تلاش جهاددانشگاهی برای کمک به چالش های حوزه زنان

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > تلاش جهاددانشگاهی برای کمک به چالش های حوزه زنان

رییس جهاددانشگاهی: ا توجه به نقش محوری زن در خانواده و عرصه‌های اجتماعی، وظیفه این نهاد می‌دانیم که به تحقق ایفای نقش آن‌ها در تمامی عرصه‌های توسعه کشور و نیز رفع چالش‌های حوزه زنان به ویژه زنان سرپرست خانواده، کمک کنیم. 

رییس جهاددانشگاهی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر تحقیقات اجتماعی جهاددانشگاهی در حوزه زنان و خانواده گفت: با توجه به نقش محوری زن در خانواده و عرصه‌های اجتماعی، وظیفه این نهاد می‌دانیم که به تحقق ایفای نقش آن‌ها در تمامی عرصه‌های توسعه کشور و نیز رفع چالش‌های حوزه زنان به ویژه زنان سرپرست خانواده، کمک کنیم.

دکتر حمیدرضا طیبی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با حضور دکتر معصومه ابتکار در ساختمان این معاونت برگزار شد، با بیان اینکه جهاددانشگاهی حوزه پزشکی و پژوهش مربوط به زنان را به طور تخصصی در پژوهشکده معتمد (سرطان پستان) دنبال کرده است، این پژوهشکده را یک مجموعه درمانی و پژوهشی تخصصی در حوزه زنان دانست و گفت: در این زمینه بیشترین سرمایه‌گذاری برای پیدا کردن راه‌های درمان و پیشگیری از این نوع سرطان در نظر گرفته شده است.

وی ضمن اشاره به فعالیت پژوهشگاه‌های رویان و ابن‌سینا و استفاده سایر مراکز در شهرستان‌ها از دانش آن‌ها فعالیت‌ موثر محققان زن در نهاد جهاددانشگاهی را یادآور شد و افزود: بسیاری از محققان درمان ناباروری و زخم های بدخیم در این نهاد را زنان تشکیل می‌دهند.

رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر تحقیقات اجتماعی جهاددانشگاهی در حوزه زنان و خانواده گفت: با توجه به نقش محوری زن در خانواده و عرصه‌های اجتماعی، وظیفه خودمان می‌دانیم که به تحقق ایفای نقش آن‌ها در تمامی عرصه‌های توسعه کشور و نیز رفع چالش‌های حوزه زنان به ویژه زنان سرپرست خانواده، کمک کنیم.

دکتر طیبی در پایان با اشاره به این که امیدواریم با این تفاهم نامه بین معاونت امور زنان ریاست جمهوری و جهاددانشگاهی همکاری بیشتری در حوزه زنان و خانواده داشته باشیم، اظهار کرد: مجموعه فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال جهاددانشگاهی در خدمت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و حوزه زنان است.

منبع:معاونت امور زنان ریاست جمهوری

پاسخ بدهید