ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > تعیین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار در بودجه ۹۹

رئیس کمیته جوانان، زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب پیشنهاد تعیین مبلغ۴۰۰ میلیارد تومان برای بیمه زنان سرپرست خانوار و تعیین ردیفی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بودجه ۹۹ جهت ارائه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، زهرا ساعی از تلاش خود برای تعیین ردیفی در بودجه ۹۹ برای بیمه زنان سرپرست خانوار خبر داد و در تشریح جزئیات آن اظهار داشت: بر اساس روال سنوات گذشته در کمیسیون اجتماعی تلاش کردیم همچون بودجه سه سال گذشته ردیفی به بیمه زنان سرپرست خانوار تخصیص داده شود، کما اینکه در بودجه ۹۷ مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان و در بودجه ۹۸ مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به این بخش تخصیص داده شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امسال نیز مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان را برای بیمه زنان سرپرست خانوار پیشنهاد دادیم و تلاش می‌کنیم متناسب با شرایط تورم اقتصادی تعیین شود که باعث رشد جمعیت زنان سرپرست خانواری می‌شود که باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: این پیشنهاد از مطالبات فراکسیون زنان مجلس هم بوده که در کمیسیون اجتماعی آن را به‌طور ویژه پیگیری کردم تا مصوب شود و به کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ فرستاده شد.

رئیس کمیته جوانان، زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: افزایش ردیف بودجه برای آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و کودکان کار از دیگر مواردی بوده که همچون سنوات گذشته برای تحقق آن تلاش کردیم که این پیشنهاد نیز مصوب شد.

ساعی اضافه کرد: همچنین پیشنهاد تامین منابع صندوق اندوخته ازدواج و افزایش وام ازدواج که سال‌ها مغفول مانده بود را هم در جهت تسهیل ازدواج ارائه دادیم تا ردیفی برای آن تخصیص داده شود.

پاسخ بدهید