ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

تعاونی‌های بانوان یکهزار و ۴۰۲ فرصت شغلی در سمنان ایجاد کرده است

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > تعاونی‌های بانوان یکهزار و ۴۰۲ فرصت شغلی در سمنان ایجاد کرده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه توسعه تعاونی‌ها یکی از راهکارها برای ایجاد اشتغال بانوان است، گفت: تعاونی‌های بانوان در این استان از بدو ایجاد آن‌ها تاکنون برای یکهزار و ۴۰۲ خانم شغل ایجاده کرده است.

اسماعیل غنیان روز  سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: یک هزار و ۵۰ تعاونی فعال در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۴ تعاونی برای بانوان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: تعاونی‌هایی که ۷۰ درصد اعضای آن را زنان تشکیل دهند در ردیف تعاونی بانوان قرار دارند.

وی یادآور شد: از مجموع ۱۲۴ تعاونی زنان در استان سمنان، ۲۳ تعاونی در هریک از شهرستان‌های دامغان و  سمنان، ، ۲۶ تعاونی در هر یک از شهرستان‌های شاهرود و گرمسار، پنج تعاونی در هریک از شهرستان‌های مهدیشهر و میامی، هفت تعاونی در سرخه و ۹ تعاونی در آرادان فعال است.

غنیان بیان کرد: ۱۲۴ تعاونی زنان استان سمنان در حدود یکهزار و ۵۹۶ عضو دارد و بیشترین اعضا مربوط به تعاونی‌های بانوان در شهر سمنان است.

۲ دهم درصد از تعاونی‌های فعال بانوان کشور در استان سمنان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: تعاونی‌های بانوان استان در زمینه کشاورزی، صنعتی، خدمات، تامین نیاز تولیدکنندگان، مسکن، معدن و تولیدی فعال است.

غنیان خاطرنشان کرد: باغداری، پرورش طیور، پرورش گل و گیاه، پرورش و تکثیر ماهی، دامپروری، دامداری، زراعت و زنبورداری از جمله فعالیت‌ها در تعاونی کشاورزی، برق و الکترونیک، شیمیایی و سلولزی، صنایع دستی و صنایع فازی، نساجی، چرم و پوشاک از جمله فعالیت‌ها در زمینه تعاونی صنعتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت:  برقراری عدالت اجتماعی، فقر زدایی ، کاهش آسیب های اجتماعی و اشتغالزایی از جمله  آثار فعالیت در قالب تعاونی است و برنامه ریزی کاربردی و کارشناسی لازمه توسعه تعاونی در استان است.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفر، ۹ دهم درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، اما سهم ۱.۱ درصدی از تعاونی‌های فعال کشور دارد.

پاسخ بدهید