ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

تصویب سند ارتقای سند وضعیت زنان و خانواده با محوریت توانمندسازی آنان

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > تصویب سند ارتقای سند وضعیت زنان و خانواده با محوریت توانمندسازی آنان

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعات ارتقای سند وضعیت زنان و خانواده با محوریت توانمندسازی آنان است که بر اساس عدالت جنسیتی و رعایت و مشارکت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بانوان مدنظر قرار گرفته شود.

به گزارش ایسنا، ناهید پرویزپور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: توانمندی زنان و عدالت جنسیتی در قانون برنامه ششم لحاظ شده  و مواد ۱۰۱ و ۱۰۲، به بحث توانمندی زنان پرداخته شده است.

وی ادامه داد: حل مسائل بانوان موضوعی فرابخشی است و برنامه‌های متنوعی را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعات بحث ارتقای سند وضعیت زنان و خانواده با محوریت توانمندسازی آنان است که بر اساس عدالت جنسیتی و رعایت و مشارکت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بانوان مدنظر قرار گرفته می‌شود.

پرویز پور با اشاره به اینکه همه شهرستان‌های استان رصد و آمار تجزیه و مسائل و مشکلات و چالش‌های زنان در حوزه‌های مختلف شناسایی شد، عنوان کرد: راهکارهایی برای حل مسائل و مشکلات زنان در این سند ارائه شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان اضافه کرد: زین پس برنامه‌های حوزه زنان برنامه محور و بر اساس سند تهیه شده برنامه‌ریزی می‌شود.

وی تأکید کرد: کلیت سند هم در  این جلسه مصوب می‌شود.

پاسخ بدهید