ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

تخصیص تسهیلات کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار در کلانشهرها

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > تخصیص تسهیلات کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار در کلانشهرها

صندوق کارآفرینی امید با احیای صندوقهای خرد محلات در کلانشهرهای کشور به زنان سرپرست خانوار به ویژه در مناطق حاشیه نشین تسهیلات خوداشتغالی می‌دهد.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید روز پنجشنبه در شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: این صندوق در توافق با شهرداریهای کلانشهرهایی در استانهای تهران، اصفهان و خوزستان  اقدام به تاسیس صندوقهای خرد محلات کرده است و متناسب با آورده های زنان سرپرست خانوار این صندوق و شهرداری ها مبالغی را جهت اعطای تسهیلات اختصاص می دهد.

علی اصحابی افزود: این صندوق در قالب تشکیل دوره های تسهیلگری کارآفرینی خدماتی از قبیل مشاوره در مراحل بسته بندی، تولید و بازاریابی را آموزش می دهد تا موجب توانمند شدن مردم شود و هدف از این تسهیلات کمک مستقیم و مستمری بگیر کردن جامعه نیست بلکه به دنبال توانمند کردن مردم و استقلال مالی آنهاست.

وی به سابقه ۲۰ ساله صندوق کار آفرینی امید در اشتغال زایی در کشور اشاره و بیان کرد: این صندوق بانک تجاری نیست و منابع مالی آنچنانی نیز  ندارد اما می توان با هم افزایی و همراهی بدون منابع و پول نیز اقدام کرد و باید راهکارهای منطقی پیدا کنیم تا جوانان با جسارت در حوزه اشتغال وارد شوند و کارآفرینی کنند.

اصحابی به تاسیس صندوقهای خرد محلات اشاره کرد و گفت: گام بعدی ایجاد بازارچه های فروش کالای تولیدی این کارآفرینان است و مطابق قانون، شهرداری ها موظف به تعیین مکانی برای این بازارچه ها در شهرها هستد که متاسفانه این موضوع در استانهای مختلف به فراموشی سپرده شده است.

در این نشست جمعی از اعضا شورای اسلامی خراسان رضوی از قوانین دست و پاگیر برای اعطای تسهیلات توسط این صندوق انتقاد کردند و خواستار اصلاح این قوانین شدند.

ایرنا

پاسخ بدهید