ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

بیمه زنان خانه دار گیلان به ۲۶ هزار و ۵۷۰ نفر رسید

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > بیمه زنان خانه دار گیلان به ۲۶ هزار و ۵۷۰ نفر رسید

 مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: در زمان حاضر بیمه زنان خانه دار این استان به ۲۶ هزار و ۵۷۰ نفر رسید.

جمیل حق پرست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه زنان خانه دار کمتر از ۵۰ سال  می‌توانند نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام کنند و اگر سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ۵۰ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به برخورداری سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی خواهد بود.

وی درباره تحت پوشش قرار گرفتن در بیمه زنان خانه دار توضیح داد: متقاضیان استفاده از طرح بیمه زنان خانه دار سازمان تامین اجتماعی می‌توانند از خدماتی مانند بازنشستگی، از کارافتادگی، خدمات درمانی و فوت (قبل و بعد از بازنشستگی) استفاده کنند، ضمن اینکه استفاده از تمام یا قسمتی از این خدمات، به انتخاب نرخ و پرداخت حق بیمه توسط متقاضی بستگی دارد.

سازمان تامین اجتماعی برای متقاضیان استفاده از بیمه زنان خانه دار، سه نوع نرخ حق بیمه و حمایت‌های مشخص در نظر گرفته، نوع اول، نرخ ۱۴ درصد (۱۲ درصد سهم بیمه شده به اضافه دو درصد سهم دولت) که بیمه شدگان بر اساس این نرخ از خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی (مستمری بازماندگان) بهره مند می‌شوند.

نوع دوم، نرخ ۱۶ درصد (۱۴ درصد سهم بیمه شده به اضافه دو درصد سهم دولت) که متقاضیان بر اساس این نرخ حق بیمه از خدمات بازنشستگی و فوت (قبل و بعد از بازنشستگی) برخوردار می‌شوند و نوع سوم، نرخ ۲۰ درصد (۱۸ درصد سهم بیمه شده به اضافه دو درصد سهم دولت) که به متقاضیان این نوع بیمه نیز خدمات بازنشستگی، فوت (قبل و بعد بازنشستگی) و از کارافتادگی تعلق می‌گیرد.

زنان خانه دار مانند بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند با پرداخت حق سرانه خود و افراد تحت تکفل، دفترچه درمانی این سازمان را نیز دریافت کنند و از تمامی امکانات مراکز درمانی تأمین اجتماعی در سراسر کشور و نیز امکانات مراکز تشخیصی، درمانی و دارویی طرف قرارداد این سازمان استفاده کنند، این بیمه شدگان هنگام دریافت خدمات درمانی ملزم به پرداخت سهم بیمه شده از هزینه درمان (فرانشیز) به میزان ۳۰ درصد برای خدمات سرپایی و ۱۰ درصد برای خدمات بستری هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در ادامه با بیان این که بر اساس آخرین آمار، در شهریور ماه سال جاری تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش به ۴۱۷ هزار و ۸۵۰ نفر رسید، افزود: ۲۴۲ هزار و ۷۷۰ بیمه شده اجباری، ۶۷ هزار و ۳۳۶ بیمه شده حرف و مشاغل آزاد، ۲۴ هزار و ۷۴۵ بیمه شده اختیاری، ۲۸ هزار و ۸۸ کارگر ساختمانی، ۳۱ هزار و ۹۵ راننده و هشت هزار و ۵۴۲ بافنده بزرگترین گروه های این جامعه را تشکیل می دهند.

با احتساب مستمری بگیران با ۱۳۵ هزار و ۶۷۰ نفر افراد تبعی و همچنین تعداد ۵۵۲ هزار و ۴۱۹ نفر افراد تحت تکفل بیمه شدگان اصلی ، تا پایان شهریورماه تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان به یک میلیون و دویست و سی و پنج هزار و ششصد و هفتاد نفر رسید.

پاسخ بدهید