ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

برگزاری نمایشگاه زنان در مسیر پیشرفت در حاشیه هفتمین نشست آیورا کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان آیورا

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > برگزاری نمایشگاه زنان در مسیر پیشرفت در حاشیه هفتمین نشست آیورا کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان آیورا

هفتمین نشست کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند موسوم به آیورا به همت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و با همکاری جمعی از نهادهای دولتی و غیردولتی در تهران در حال برگزاری است. در این نشست دو روزه که با حضور نمایندگان ۱۹ کشور از اتحادیه کشورهای اقیانوس هند، سفرا، نمایندگان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و با هدف تقویت و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در حال برگزاری است، جمهوری اسلامی ایران بعنوان رییس دوره‌ای،  گزارشی از عملکرد خود ارائه کرد. تشکیل کمیته ملی آیورا، برگزاری جلسات متعدد داخلی و خارجی، همکاری‌های دو جانبه با دبیرخانه آیورا، استخراج محورهای گفتگو ناظر به مسائل مشترک زنان کشورهای عضو از جمله اقدامات جمهوری اسلامی ایران در جایگاه ریاست این کارگروه است.

گفتنی است در حاشیه این نشست، نمایشگاهی تحت عنوان «زنان ایرانی در مسیر پیشرفت» نیز در حال برگزاری است. در طول سالیان اخیر، کشورهای غربی با رویکردی سیاسی، در تلاشند تا در قالب جنگ رسانه‌ای، تصویری غیرواقعی از زن ایرانی را به تصویر کشیده و مانع از دیده شدن دستاوردهای ارزشمند زنان و دختران ایرانی شده‌اند. موسسه صیانت از حقوق زنان با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و جمعی از سازمان‌های غیردولتی، دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حق بر آموزش، حق بر سلامت، ورزش، فرهنگ و هنر، سیاست، مقابله با خشونت، حمایت از پناهندگان، حمایت از افراد توانخواه، کرونا و تحریم‌ها را به زبان آمار و ارقام در این نمایشگاه به تصویر کشیده‌اند.

پاسخ بدهید