ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

بانوی میاندوآبی در جمع کارآفرینان منتخب جشنواره کشوری «روستایی شو»

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > بانوی میاندوآبی در جمع کارآفرینان منتخب جشنواره کشوری «روستایی شو»

بخشدار بخش باروق میاندوآب گفت: «خدیجه سعیدپور» بانوی موفق و کارآفرین اهل روستای «گُل سلیمان‌آباد» این بخش در زمینه توانمندسازی زنان عشایر و روستایی به عنوان ۱۰ کارآفرین برگزیده به نخستین جشنواره کشوری «روستایی شو» راه یافت.

علی ابراهیم‌نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای شرکت در این جشنواره از میان ۱۰۰ روستایی و دهیار کارآفرین که نمونه‌ای از کار خود را در قالب فیلم به دبیرخانه این جشنواره فرستاده بودند، ۴۰ روستایی، دهیار و روستای موفق در زمینه خلاقیت و نوآوری انتخاب شدند که از میان آنها، بعد از داوری طرح‌ها، ۱۰ نفر منتخب به جشنواره راه یافتند.

وی با بیان اینکه بانوی کارآفرین میاندوآبی یکی از این ۱۰ نفر برگزیده است گفت: کارآفرینان راه یافته به این جشنواره در روز برگزاری آن باید به بیان داستان فعالیت حیطه کاری و دلایل موفقیت خود می‌پرداختند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در محل ستاد توان‌افزایی و حمایت از سمن‌های استان تهران برگزار شد، گفت: در این مراسم از بانوی کارآفرین میاندوآبی توسط مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل صندوق‌های خرد زنان روستایی کشور و مدیرعامل سازمان مردم نهاد «تکرا» و کانون توسعه کارآفرینی روستایی اندیشه پویا با اهدای لوح تقدیر و جایزه ویژه اعطای تسهیلات پنج میلیارد ریالی از محل صندوق کارآفرین امید تجلیل به عمل آمد.

وی بیان کرد: ایده کارآفرینی‌ این بانوی میاندوآبی از دوخت پرده با کمترین امکانات و با سرمایه ۲۴۰ هزار تومان یارانه خانواده‌اش آغاز شده بود که اکنون با گسترش آن به مرحله‌ای رسیده که توانست به عنوان یک کارآفرین موفق نظر داوران را جلب کند.

«ابراهیم‌نژاد» اظهار داشت: کار پرده‌دوزی این بانوی کارآفرین میاندوآبی چنان رونق گرفت که در روستا هیچ خانه‌ای بدون پرده نمانده و همین موضوع موجب شد که فکر دوخت و بافت لباس هم به فکر وی برسد، کاری که به تدریج برای انجام آن از سایر زنان روستا هم کمک گرفت‌.

وی با بیان اینکه روند کارآفرینی این زن کارآفرین بدین شکل آغاز شد، گفت: رونق کار وی با دوخت پرچم در عرصه ملی، تولید گلیم و در نهایت به بافت عرق‌گیر صندلی خودرو برای نخستین بار در ایران همراه شد.

بخشدار باروق بیان کرد: هم‌اکنون این بانوی موفق و کارآفرین میاندوآبی توانسته برای ۷۰ نفر از زنان روستای خود اشتغال ایجاد کند.

میاندوآب از نظر تعداد صندوق‌های اعتبارات خُرد زنان روستایی رتبه نخست را در سطح آذربایجان‌غربی داراست؛ فعالیت این صندوق‌ها به رونق و پویایی اقتصاد خانوارهای روستایی و اشتغال‌زایی در مناطق روستایی این شهرستان کمک شایانی می‌کند.

در این شهرستان ۱۶ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با ۴۵۶ نفر عضو و سرمایه‌ای  بالغ بر چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هم‌اکنون در حال فعالیت است که از این تعداد امسال ۱۱ صندوق تسهیلات دریافت کرده است و دریافت اعتبار پنج صندوق نیز در حال طی مراحل اداری بوده و صندوق جدید ۲ روستا نیز در حال راه‌اندازی است.

با عنایت به اینکه ۵۰ درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، حمایت از فعالیت‌های این قشر از جامعه موجب توسعه و پیشرفت اقتصاد بخش کشاورزی و تأمین بخشی از مایحتاج خانوارهای روستایی می‌شود.

میاندوآب دارای ۲۷۷ هزار نفر جمعیت بوده و در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

ایرنا

پاسخ بدهید