ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

بانوان ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی استان مرکزی را مدیریت می‌کنند

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > بانوان ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی استان مرکزی را مدیریت می‌کنند

 رییس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: بانوانِ کارآفرین ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در بخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی را در این استان مدیریت می‌کنند.

«جمشید زند» روز سه شنبه در اجلاس عمومی اتحادیه‌های صنفی استان مرکزی افزود: مدیریت ۲ اتحادیه صنفی از مجموع  ۳۸ اتحادیه استان مرکزی بر عهده زنان است.

وی اظهار داشت: ۱۲ اتاق اصناف با ۱۷۰ اتحادیه صنفی در استان مرکزی دارای حیات اقتصادی است و در این راستا بخش قابل توجهی از تنظیم بازار بر عهده این بخش است.

رییس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: ۹ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی، ۲۳ هزار واحد توزیعی و هشت هزار واحد خدماتی در این استان فعالیت دارند.

زند افزود: اتاق اصناف بدون دریافت اعتبار دولتی و با درآمد حق عضویت اعضا اداره می شود.

وی اظهار داشت: ۳۶ هزار و ۵۶۷ بازرسی در استان در هشت ماه امسال انجام شد که یک هزار و ۹۱۸ پرونده تخلف صنفی تشکیل و ۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال جریمه برای واحدهای متخلف نوشته شده است.

رییس اتاق اصناف استان مرکزی گفت:چهار هزار و ۷۵۰ مورد بازرسی با اجرای طرح هدفمندی سوخت انجام شده که ۳۲۸ پرونده تشکیل و ۲ میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال پرونده تخلف تشکیل شده است.

زند در ادامه افزود: زمین ۴۵ هکتاری در مقابل محدوده میوه و تره بار اراک مکان مناسبی برای انتقال واحدهای آلاینده است.

رییس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: در صورتی که راه و شهرسازی زمینی با قیمت مناسب در اختیار صنوف قرار دهد، تمامی امور زیربنایی و خدمات و مجوزهای لازم توسط این بخش تامین خواهد شد.

زند افزود: شهرستان شازند در انتقال واحدهای آلاینده تجربه موفق استان است و باید برای این مهم در کلانشهر اراک نیز اقدام جدی و عملیاتی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: میدان میوه و تره‌بار اراک یکی از میدان‌های سطح پایین کشور است که بدون داشتن تاسیسات سردخانه‌ای و انبار، میوه‌ها را با قیمت بالا از قم تهیه می‌کند و این مشکل باعث شده تا میوه در سبد مصرف خانوارها گران تهیه شود.

۵۷ هزار صنف مختلف زیر نظر یکصد و ۷۳ اتحادیه صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند.

پاسخ بدهید