ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

بانوان خوزستانی با برپایی موکب به زایران کربلا خدمت رسانی می‌کنند

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > بانوان خوزستانی با برپایی موکب به زایران کربلا خدمت رسانی می‌کنند

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه بانوان خوزستانی با برپایی موکب در ایام اربعین به زایران خدمت رسانی می‌کنند گفت: مسایل و مشکلات بانوان موکب دار در مرز شلمچه بررسی و رفع می‌شود.

به گزارش ایرنا فرانک موسوی سه شنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات بانوان موکب دار در مرز شلمچه اظهار داشت: در سال گذشته خدمات ارزنده ای از سوی بانوان موکب دار به زائران اربعین حسینی  ارائه شده و امسال نیز برای همیاری این بانوان ضمن تسهیل امور  خدمات پشتیبانی ویژه به آنها ارایه می شود.

وی بر ارایه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده در اربعین امسال بانوان موکب دار در کنار برادران به زایران کربلا خدمت رسانی می کنند.

موسوی از تعداد بانوان موکب دار استان خوزستان اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: امسال با توجه به پیش بینی  انجام شده مبنی بر افزایش حضور جمعیت زائران در ۲ مرز چذابه و شلمچه قطعا این جمعیت به خدمات ویژه بیشتری نیاز دارند که با همت موکب داران خدمات مطلوبی به زائران ارایه می شود.

وی از برگزاری همایش بانوان موکب دار در مرز شلمچه  خبر داد.

معاون عمرانی فرمانداری آبادان نیز در این نشست بررسی مسایل و مشکلات بانوان موکب دار در مرز شلمچه را خواستار شد و گفت: فرمانداری شهرستان آبادان تمام تلاش خود را برای همکاری و رفع مسایل و مشکلات موکب داران به کار گرفته است.

محمد طاهری شرایط آماده سازی موکب ها در مرز شلمچه را خوب ارزیابی کرد و گفت: در ایام اربعین علاوه بر خدمات رفاهی به زائران خدمات بهداشتی و درمانی نیز ارائه می شود.

وی اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی آبادان در ایام اربعین با بسیج تمام نیروها و امکانات اعم از بیمارستان صحرایی، آمبولانس ، تامین دارو، هماهنگی با پزشک طب اورژانس، پرستار و کادر درمانی به صورت شبانه روزی برای خدمات رسانی به زائران در شلمچه مستقر می شود.

معاون عمرانی فرمانداری آبادان افزود: در این راستا سرویس های آمد و شد برای موکب داران و سایر دستگاههای خدماتی  به زائران در حال آماده باش هستند.

طاهری افزود: با توجه به حذف روادید پیش بینی می شود در مرز شلمچه میزبان  ۲ میلیون زائر باشیم لذا باید خدمات مطلوب تری نسبت به سال گذشته در این گذرگاه مرزی آماه شود.

مسئول کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری آبادان نیز در این نشست از حضور بانوان در عرصه خدمات رسانی به زائران حضرت اباعبدالله حسین(ع) قدردانی کرد و گفت: تعامل و همکاری با موکب داران اعم از زنان و مردان به جهت خدمات رسانی به زائران ضروری است.

مهساسادات محسن فر نگاه ویژه به رفع مسایل و مشکلات بانوان را لازم و ضروری خواند و گفت: موکب هایی که از سوی بانوان اداره می شوند باید از امنیت لازم برخوردار باشند ضمن اینکه  از توزیع کنندگان اقلام و مایحتاج مورد نیاز بانوان موکب دار در مرز شلمچه انتظار می رود این اقلام را هر چه زودتر تامین کنند.

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

پاسخ بدهید