ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

ایراندوست: نگاه ویژه فدراسیون به فوتبال زنان به ما انگیزه می‌دهد

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ایراندوست: نگاه ویژه فدراسیون به فوتبال زنان به ما انگیزه می‌دهد
ایراندوست: نگاه ویژه فدراسیون به فوتبال زنان به ما انگیزه می‌دهد
ایراندوست: نگاه ویژه فدراسیون به فوتبال زنان به ما انگیزه می‌دهد

ایراندوست: نگاه ویژه فدراسیون به فوتبال زنان به ما انگیزه می‌دهد

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران گفت: نگاه ویژه فدراسیون فوتبال به فوتبال زنان، به ما برای ادامه کار انگیزه می‌دهد.

مریم ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به شرایط تیم ملی فوتبال زنان ایران اظهار داشت: در زمان کوتاه نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که بازیکنان کارهای فوق‌العاده انجام دهند. در حال حاضر خوشبختانه امکانات خوبی در اختیار ما قرار گرفته و دغدغه امکانات و بازی تدارکاتی نداریم اما این مسائل برای متحول شدن و رشد نیاز است.

وی افزود: در کنار شرایطی که وجود دارد نیاز به زمان داریم تا به شرایطی که انتظار داریم برسیم. اگر مسابقات پیش رو، سال آینده بود می توانستیم بگوییم که نتایج بهتری می‌گیریم. الان هم ناامید نیستیم. ما می رویم و از گروهمان صعود کنیم. بهتر است منطقی نگاه کنیم. ایران در سید سوم آسیا است و تلاشمان این است که بتوانیم نمایش پایاپایی با تیم‌های قدرتمند آسیا داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران در مورد معیارش برای انتخاب بازیکنان ایران افزود: ما آرشیوی از فوتبال بانوان نداریم و پخش زنده تلویزیونی هم وجود ندارد که مسابقات را ببینیم. به همین خاطر از مربیان باشگاه‌ها خواهش کردیم به ما فهرست بازیکنان را ارائه دهند و فهرستشان براساس اولویت بندی باشد که کدام بازیکن در طول فصل بهترین بوده و خوب بازی کرده است. بر اساس  آن فهرست بازیکنان را باید ثبت نام می‌کردیم. البته تعدادی اسم هم، در فهرست داشتیم اما آن نفرات پاسپورت نداشتند. مرضیه نیکخواه و سمیه خرمی در فهرست ما هستند اما به مشکلاتی برخوردیم. افرادی هم که در حال حاضر در فهرست ما هستند، بهترین های ایران محسوب می‌شوند.

ایراندوست اضافه کرد: به طور حتم برخی بازیکنانی که در این فهرست به ما اضافه نشدند در اردوی ۲۶ خردادماه به ما ملحق می شوند.

وی در مورد تجربه‌اش از حضور دو دوره در تیم ملی تصریح کرد: در آن دوره نیز فریده شجاعی زحمت زیادی کشید اما در هشت سال گذشته، در همه بخش‌ها رشد داشته‌ایم. در دوره فعلی و مدیریت شهره موسوی و شهاب الدین عزیزی خادم نگاه برابری در فوتبال در حال شکل گیری است. همانطور که دیدید برای تیم ملی زنان بهترین هتل را انتخاب می کنند و امکاناتی شایسته تیم ملی به ما انگیزه لازم را می دهد تا با تمام وجود کار کنیم. وقتی این انگیزه وجود داشته باشد، به طور حتم پیشرفت هم حاصل می‌شود.

وی در رابطه با وضعیت قرارداد مربیان تیم ملی گفت: قطعا شرایط بهتر شده و جدا از بحث مالی همین ابتدا قرارداد امضا شده و مربی دغدغه‌ قرارداد ندارد.

مرحله دوم اردوی تیم ملی فوتبال از امروز در حالی آغاز می شود که ملی پوشان فردا(دوشنبه) یک دیدار دوستانه را در برنامه دارند. ملی پوشان خود را جهت حضور قدرتمند در تورنمنت بلاروس آغاز می کنند.

این اردو تا روز ۱۶ خردادماه ادامه خواهد داشت و سپس تیم ملی به بلاروس اعزام می شود تا در فیفادِی با تیم بلاروس به رقابت بپردازد.

تورنمنت بین المللی بلاروس با حضور تیم های ایران، بلاروس و ازبکستان برگزار می شود. این مسابقات از ۱۷ تا ۲۳ خردادماه برگزار می شود.

پاسخ بدهید