ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

اولین تعاونی زنان عشایر کشور در فارس راه اندازی شد

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > اولین تعاونی زنان عشایر کشور در فارس راه اندازی شد
اولین تعاونی زنان عشایر کشور در فارس راه اندازی شد
اولین تعاونی زنان عشایر کشور در فارس راه اندازی شد

اولین تعاونی زنان عشایر کشور در فارس راه اندازی شد

مدیر کل امور عشایر استان فارس از راه اندازی اولین تعاونی زنان عشایر کشور در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله بهرامی در جلسه‌ای با حضور موسوی مشاور امور زنان عشایر در سازمان امور عشایر ایران گفت: یکی از محورهای اصلی این اداره و سازمان توانمندسازی اقتصادی بانوان عشایر و پایدار نمودن این توانمندی در زنان عشایر است.

وی با بیان اینکه زنان عشایر نقش بسیار برجسته‌ای در مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارند، افزود: اهداف تعاونی شهرستان‌ها باید در راستای فعالیت‌های تعاونی موجود در اداره کل باشد، حمایت از تولیدکنندگان و صندوق‌های به هیچ وجه قطع نشود و برای ایجاد انگیزه مدیران عامل و مسؤولان صندوق‌ها در شهرستان‌ها بیمه و مساعده آن‌ها پیگیری و شرایط امنیت شغلی آن‌ها تأمین شود.

موسوی مشاور رئیس سازمان امور عشایری کشور در امور زنان نیز اظهار داشت: عشق و انسانیت نهفته در درون عشایر قابل ارزش گذاری نیست و بسیار ارزشمند است لذا باید خدمت به این قشر از جامعه را موهبتی الهی دانست.

وی ادامه داد: باتوجه به ایجاد صندوق‌های خرد زنان و توانمندسازی اقتصادی پایدار آنها، زنان عشایر نیازهای بیشتری نیز دارند اعم از آموزش، بهداشت و تغذیه که نباید فقط به بحث اقتصادی آن‌ها و صندوق‌ها اکتفا کرد که رسیدن به این امر وظیفه کارشناسان شهرستان‌ها به جهت کشف و رشد دادن استعدادهای زنان عشایری است.

موسوی گفت: با پیگیری‌هایی که از سازمان صورت گرفته از سهم ۳ درصد بودجه آموزشی یک درصد در جهت آموزش حسابداری و بروز رسانی اطلاعات گردش مالی صندوق‌ها خرد زنان در استان فارس که از دغدغه‌های اصلی مدیران عامل و مدیران صندوق‌ها بوده به فارس اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه بالاترین مشارکت و بالاترین سطح آموزش در حوزه زنان در سازمان امور عشایری کشور در استان فارس بوده است خواستار پیگیری جدی در جهت رفع موانع اخذ تسهیلات در بعضی بانک و سلیقه‌ای عمل کردن به آئین نامه از سوی آنها، مکانیزه نمودن تولیدات در شهرستان‌ها، در اولویت قراردادن برگزاری دوره‌های حسابداری در استان و مهمتر از همه سوق دادن زنان عشایری جهت ارائه تولیدات و محصولات خود با استفاده از پلتفرم‌های رایگان فضای مجازی که سازمان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد بودند.

پاسخ بدهید