ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

انتصاب مدیران زن در قزوین ۸۰ درصد افزایش داشته است

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > انتصاب مدیران زن در قزوین ۸۰ درصد افزایش داشته است
انتصاب مدیران زن در قزوین ۸۰ درصد افزایش داشته است
انتصاب مدیران زن در قزوین ۸۰ درصد افزایش داشته است

انتصاب مدیران زن در قزوین ۸۰ درصد افزایش داشته است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: انتصاب مدیران دولتی زن در استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های قزوین از سال ۹۶ تاکنون ۸۰ درصد افزایش داشته است.

صدیقه ربیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد مدیران زن از ۱۰ مورد تصدی پست در سال ۹۶ به ۱۸ پست مدیریتی در سال جاری افزایش یافته که همگی آن‌ها در استانداری‌، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت، حضور زنان در بخش مدیران عالی استان ۲۰ درصد، میانی ۱۳.۱ درصد و پایه ۱۳.۶ درصد رشد داشته که نشان می دهد انتخاب زنان به عنوان مدیران و کارمندان کارآزموده یک اولویت مهم در دستگاه‌ها محسوب شده است.

ربیعی تصریح کرد: افزایش انتصاب مدیران زن باعث شد تا استان قزوین در رده ششمین استان کشور در تعداد مدیران زن استانداری قرار گیرد. 

این مسؤول با بیان اینکه استفاده از ظرفیت زنان در جایگاه‌های تصمیم گیری و مدیریت باید به عنوان یک اصل مهم تداوم داشته باشد، گفت: زنان با داشتن نیمی از جمعیت کشور می‌توانند در سطوح مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نقش آفرینی کرده و رضایتمندی جامعه هدف را به دست آورند.

ربیعی خاطرنشان کرد: استفاده از زنان در جایگاه‌های شغلی علاوه بر اینکه باعث افزایش عدالت جنسیتی می‌شود، شرایطی را فراهم می‌کند که مطالبات جامعه زنان از مدیران و مسؤولان به شکل بهتری پاسخ داده شود.‌

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآور شد: لازمه انتصاب مدیران زن شایستگی و توانمندی است و در شرایطی که ظرفیت و استعداد زنان برای قبول تصدی یک پست محرز شود این امکان فراهم خواهد شد که جایگاه مدیریتی را در اختیار آنها قرار دهیم.

پاسخ بدهید