ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

استاندار فارس:‌توسعه فراگیر بدون استفاده از توان زنان ممکن نیست

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > استاندار فارس:‌توسعه فراگیر بدون استفاده از توان زنان ممکن نیست

استاندار فارس گفت: اگر به دنبال توسعه همه جانبه در کشور هستیم باید از ظرفیت زنان به شکل مطلوب استفاده کنیم و اگر این امر میسر نشود توسعه مدنظر محقق نخواهد شد.

عنایت‌الله رحیمی، شنبه در نشست تخصصی بانوان فعال در عرصه کارآفرینی تولید و اقتصاد در شیراز افزود: از گذشته دور تا به امروز به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور شرایط برای حضور بانوان در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی چندان فراهم نبوده اما طی سال‌های اخیر این موضوع به شدت مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بر همین اساس در سطح کلان توسط معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و در سطح استانی نیز توسط دستگاه‌های مختلف سعی کرده‌ایم تشکل‌های مدنی و اقتصادی و فرهنگی را در استان تقویت کنیم و زمینه‌های لازم را برای ایفای نقش بانوان در مولفه ‌های مختلف فراهم کنیم.
او اظهار داشت: البته این به معنای هموار بودن راه نیست چرا که تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم که باید با تلاش تصمیم‌سازان و بانوان این فاصله کاهش یابد.
استاندار فارس بیان کرد: معتقدیم برای اینکه بتوانیم از ظرفیت بانوان برای توسعه کشور استفاده بهتر و بیشتری ببریم ضرورت دارد که به موضوع آموزش به شکل علمی و کاربردی توجه کنیم و این آموزش می‌تواند در ارتقای توان جامعه بانوان ما بسیار اثرگذار باشد.
رحیمی ادامه داد: بر همین اساس حمایت‌هایی را در زمینه اداری، مالی، و بانکی و بیمه‌ای در دستور کار قرار داده‌ایم و اگر دستگاهی فرصت سوزی کند و پاسخ منطقی و قانونی به درخواست‌های بانوان ندهد بازخواست خواهد شد.
استاندار فارس، با اشاره به نقش و جایگاه صنایع دستی استان در ایجاد فرصت‌های گفت: از مجموع نیروی شاغل استان افزون بر ۲۰۰ هزار نفر در ۸۰ رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.
رحیمی افزود: پیگیری انتخاب آباده به عنوان شهر جهانی منبت و همچنین شهر شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی از سوی دولت از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.
وی گفت: در استان در قالب طرح اشتغال روستایی افزون بر یک هزار و ۴۸۵ طرح به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم که ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده و همچنین به ۵۱ طرح از مجموع طرح‌های فراگیر نیز ۳۷ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم.
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم توجه به مشاغل خانگی و استفاده از تجربه‌های دیگر کشورها در این زمینه افزود: در سال ۹۷ در بحث مشاغل خانگی حدود چهار هزار و ۶۰۵ نفر در استان متقاضی بودند که سه هزار و ۸۳۶ نفر از متقاضیان از بانوان بوده‌اند.

پاسخ بدهید