ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > اتصال به بازار در طرح‌های اشتغالزایی بانوان در اولویت قرار گیرد

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به چالش‌های طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار گفت: اتصال به بازار می‌تواند در تحقق مطلوب این برنامه نقش موثری ایفا کند که با توجه به اهمیت موضوع باید در اولویت قرار گیرد.

مرضیه جلیل‌پور روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار این استان افزود: در حالی که می‎توان با آموزش، مهارت‌آفرینی و ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان گام مهمی در خوداتکایی آنها برداشت اما اگر  محصولاتی که از سوی آنها تولید می‌شود به فروش نرسد این طرح به خوبی محقق نمی‌شود.

وی، تجاری‌سازی و اتصال محصولات مشاغل خانگی به بازار فروش را از ضروریات ایجاد اشتغال پایدار دانست و گفت: تحقق این مهم به ویژه در طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف است.

جلیل‌پور تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از آنجا که مجری طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است اقدامات خوبی تاکنون در این حوزه انجام داده و امید است در ادامه نیز بتواند این طرح را به نتیجه مورنظر برساند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار تمامی دستگاه‌های حمایتی و مرتبط با کارآفرینی باید با همکاری لازم در خودکفایی این قشر گام بردارند تا به دنبال آن شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز باشیم.

طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال اجرا است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۶۰هزار نفر جمعیت است که بخشی از این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند.

پاسخ بدهید