ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > سمن‌ها برای نهادینه ساختن حس مسوولیت‌پذیری در زنان تلاش کنند

سمن‌ها برای نهادینه ساختن حس مسوولیت‌پذیری در زنان تلاش کنند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سمن‌ها باید بر نقش مهم زنان در مقابله با بحران تاکید ویژه‌ای کرده و برای آگاهی بخشی و نهادینه ساختن حس مسوولیت‌پذیری در میان آنان تلاش کنند.

زهرا ابراهیمی روز یکشنبه در نشست سمن‌های فعال در حوزه بانوان و خانواده اظهارداشت: آگاه سازی مردم و جلب حمایت آنان، از ابزارهای کارآمد حمایت از کارآفرینی زنان است.

وی بر اهمیت جایگاه خانواده از منظر فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید کرد و گفت: مباهله نشانی مهم از استقامت خانوادگی است و از این رو حکایت از ارزشمندی نهاد خانواده در اسلام دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: نگاه مثبت مدیریت اجرایی استان در تشویق و تسهیل فرآیند فعالیت‌های مردمی و توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد موجب توسعه نهادهای مدنی در حوزه خانواده استان شده و از این رو این نهادها با تلاش‌های دوچندان بر توسعه آگاهی خانواده تاثیر بسیار مثبتی گذاشته‌اند.

وی بر توسعه کارآفرینی زنان با رویکرد آگاه سازی جامعه محلی نسبت به فواید کارآفرینی بانوان و جلب حمایت مردم از آنان تاکید کرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه کارآفرینی موفق وجهی از حیات اجتماعی و اقتصادی است که در آن نفع عامه مردم با نفع کارآفرین به یک میزان محقق شود، گفت: با توجه به شرایط استان انتظار می‌رود سمن‌ها در این مسیر پرتلاش‌تر از همیشه فعالیت کنند و دفتر نیز برای هرگونه تعامل اعلام آمادگی می‌کند.

وی به نقش محوری انجمن‌های مردم نهاد و دفاتر تسهیلگری در مقابله با کرونا ابراز خرسندی کرد و افزود: در گزارش مشاور وزیر کشور در حوزه بانوان به روشنی از ایفاگری نقش مثبت سمن‌ها در مقابله با کرونا در استان ما اشاره شد که این مهم موجب امیدواری است.

در این نشست نمایندگان سمن‌ها نیز به طرح مباحث و ایده‌ها و چالش‌های پیش رو پرداختند.

پاسخ بدهید