ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

نقش بانوان در مدیریت کرونا در خانواده کلیدی است

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > نقش بانوان در مدیریت کرونا در خانواده کلیدی است

نقش بانوان در مدیریت کرونا در خانواده کلیدی است

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: بانوان نقش مهم و کلیدی در مدیریت کرونا در خانواده و حتی جامعه دارند.

فریبا محمدلو روز یکشنبه در جلسه ستاد راهبردی بانوان تشریح ‌رد: در زمان شیوع کرونا زنان با مدیریت خانواده ، کنترل رفت و آمد آنان و حفظ سلامتی و تغذیه اعضای خانواده نقش مهمی در مدیریت کرونا دارند.

وی با بیان اینکه نقش بانوان به عنوان ستون اصلی خانواده در مبارزه با کرونا باید بیشتر تشریح و حمایت شود، افزود: برخی از بانوان سرپرست خانوار و شاغل در رسته‌های شغلی

آسیب‌پذیر از کرونا دچار مشکلات مالی و معیشتی شده‌اند که این قشر باید توسط دستگاه‌های حمایتی شناسایی شوند.

محمدلو گفت: بانوان سرپرست خانوار به دلیل از دست دادن کارهای خود از جمله آرایشگری ، خیاطی و صنایع دستی با مشکلات مالی مواجه شده‌اند و برخی از آن‌ها در پرداخت اجاره بهای محل کارشان عاجز مانده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های حمایتی در راستای رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار و کودکان کار بر استمرار این اقدام تاکید کرد.

وی گفت: همچنین دستگاه های آموزشی نیز لازم است در این ایام با ارائه راهکارهای رعایت بهداشت خانواده و نحوه مدیریت خانواده به زنان خانه دار ، آنان را در کنترل هر چه بهتر این بحران یاری کنند.

در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های حمایتی چون بهزیستی ، کمیته امداد، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اقدامات انجام گرفته در خصوص حمایت از زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های نیازمند را در ایام کرونا تشریح کردند.

پاسخ بدهید