ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

مربی خارجی به کادر فنی کشتی زنان اضافه می‌شود

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > مربی خارجی به کادر فنی کشتی زنان اضافه می‌شود

مربی خارجی به کادر فنی کشتی زنان اضافه می‌شود

سرپرست تیم ملی کشتی زنان گفت: برای ارتقای مربیگری در کشتی زنان و توسعه و ارتقای این رشته مربی خارجی به کادر فنی اضافه می‌شود تا شاهد گسترش این رشته باشیم.

«مونا میرزایی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امسال سومین دوره رقابت‌های کشتی زنان به میزبانی استان تهران برگزار شد که کیفیت این مسابقات خوب بود و با توجه به شرایط و تغییر و تحولاتی که در فدراسیون ایجاد شد، تلاش کردیم تا این مسابقات را به خوبی برگزار کنیم. امسال سعی کردیم با برنامهریزی‌ که برای این رشته در نظر گرفتیم در سطح مربیگری اتفاقات خوبی داشته باشیم.

وی افزود: بدنبال این هستیم تا از مربی خارجی برای ارتقای مربیگری در کشتی زنان استفاده کنیم تا جمعیت کشتی زنان در سال‌های آتی افزایش و این رشته بتواند گسترش و توسعه یابد.

سرپرست کشتی زنان ادامه داد: مسابقات قهرمانی کشور کشتی آلیش روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند برگزار می‌شود. انتخابی تیم ملی کشتی آلیش را در یزد خواهیم داشت تا ملی‌پوشان از ۲۲ تا ۲۴ فروردین در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور یابند.

وی اضافه کرد: کشتی ورزش ملی و اول ایران محسوب می‌شود و گرچه تعبیر همه از این رشته مردانه است اما ما زنانی داریم که مردانه کشتی می‌گیرند و امیدوارم بتوانیم این رشته را هر چه بهتر گسترش دهیم. کشتی به مرور زمان در بین زنان و و جوانان به خوبی جا می‌افتد.

میرزایی عنوان کرد: نقاط ضعف کشتی زنان نبود تبلیغات و شناساندن این رشته  است. در این مدت بسیار تلاش کردم  تا در مدارس  و به ویژه در المپیادهای ورزشی، توانایی‌های دختران را در این رشته به نمایش بگذارم و آن را به همگان معرفی کنیم. بنا داریم تا برای برگزاری المپیاد دانشجویی، کشتی آلیش و کلاسیک زنان را در سطح دانشگاه‌ها و حتی مدارس توسعه دهیم و بتوانیم نتایج آن را در تیم ملی ببینیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در مدارس ایران با رشته‌هایی چون وزنه‌برداری استقبال نکرده‌اند، گفت: به نظرم کشتی زنان در مدارس با استقبال روبرو می‌شود. با این روندی که جامعه دارد دخترهای ما نسل به نسل قوی‌تر شده‌اند و اعتماد به نفس گرفته‌اند. آنان به عنوان مادرهای موفق و قوی می‌توانند بستر خانوادگی خوبی داشته باشند و نیز اعتماد بنفس لازم را در اجتماع داشته باشند.

سرپرست کشتی زنان خاطرنشان کرد: برای شناساندن این رشته باید بستر رشد آن فراهم شود تا از طریق صدا و سیما و رادیو و تلویزیون و رسانه‌ها بتوانیم کشتی زنان را بهتر معرفی کنیم و با برنامه‌هایی که برای آن در نظر گرفتیم این رشته را توسعه دهیم. امیدوارم بتوانیم مثل آلیش که برای اولین بار کشتی‌گیران ما سکوی جهانی را در قزاقستان فتح کردند در کلاسیک نیز در سطح جهانی و بین‌المللی موفقیت‌های زیادی داشته باشیم.

ایرنا

پاسخ بدهید