ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

۶۰ هزار نفر از بانوان فارس در طرح ساختار قامتی درمان می‌شوند

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ۶۰ هزار نفر از بانوان فارس در طرح ساختار قامتی درمان می‌شوند

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد: در طرح اصلاح ساختار قامتی، ۶۰ هزار نفر از بانوان این استان که اکثرا درروستاها هستند، تحت درمان قرار می‌گیرند.

فریبا خالدی، چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ناهنجاری قامتی که بیشتر در ناحیه تحتانی و فوقانی بانوان است در سه مرحله اجرا می‌شود و بیشتر این بانوان در روستاها هستند چرا که  زنان روستایی به دلیل انجام کارهای سخت به ویژه در بخش کشاورزی بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

وی اضافه کرد: همچنین اجرای پنج طرح ملی در حوزه بانوان که موجب ایجاد نشاط و شادمانی در آنان می‌شود از دیگر اهداف اصلی اداره کل ورزش و جوانان فارس است که از جمله آنها می‌توان به طرح پویش ملی زنان شاغل اشاره کرد که به صورت ماهانه در سراسر این استان برگزار می‌شود.

 ۵۱ مدال رنگارنگ برون مرزی برگردن بانوان ورزشکار استان فارس

خالدی، در بخش دیگر از سخنان خود به افتخارات کسب شده توسط بانوان ورزشکار استان فارس در رقابت‌های برون مرزی، ظرف یک سال اخیر اشاره و بیان کرد: کسب ۵۱ مدال رنگارنگ دستاورد بانوان ورزشکار این استان در مسابقه‌های بین‌المللی بوده که آمار بسیار خوبی است و باید این ورزشکاران بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

وی اظهار داشت: ظرف این مدت ۱۰۸ نفر از ورزشکاران استان فارس به اردوی تیم‌های مختلف ورزشی دعوت شده‌اند که ۲۵ نفر موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی شدند.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: شرکت در ۳۷۲ مسابقه در استان، میزبانی ۵۶ مسابقه کشوری و ۱۸۲ مورد اعزام به رقابت‌های کشوری از دیگر فعالیت‌های این اداره کل است و افزون بر این ظرف ماه‌های آینده هم میزبان ۳۵ کشور در رشته بدمینتون و تکواندو هستیم.

خالدی بیان کرد: هم اینک ۱۷ تیم از استان فارس در لیگ‌های مختلف کشوری حضور دارند که از این تعداد، هفت تیم در رشته‌های فوتسال، فوتبال، بسکتبال، والیبال، تکواندو و کاراته فعال هستند.

شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰ ۲۰ توکیو ژاپن

خالدی همچنین گفت: فرانک پرتوآذر در رشته دوچرخه‌سواری و شیما آل سعدی در رشته کاراته، هنوز شانس کسب سهمیه در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن را دارند ضمن اینکه سمیرا ارم و ساره جوانمردی نیز در رشته تیراندازی، سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب کرده‌اند.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس اضافه کرد: همچنین مهتاب نبوی در پاراتکواندو نفر نخست رده بندی (رنکینگ) جهانی قرار دارد و فرانک پرتو آذر هم نفر اول رده بندی آسیا در رشته دوچرخه‌سواری است.

خالدی ادامه داد: ۱۰ نفر از مربیان استان فارس نیز در تیم‌های ملی مختلف ورزشی، مربیگری و ۱۱ داور هم در سطح ملی قضاوت می‌کنند.

همچنین در این نشست، مدیرکل و معاونان اداره کل ورزش و جوانان فارس، گزارشی از برنامه‌های این اداره کل را ارایه کردند که مهتمرین آنها موضوع میزبانی شهر شیراز در ۱۲ رشته ورزشی در سطح ملی و بین المللی بود که قرار است در ماه‌های آینده برگزار شود.

ایرنا

پاسخ بدهید