ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > اشتغال و مسایل زنان باید در اولویت مجلس آینده قرار گیرد

داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، اشتغال، مسایل فرهنگی، اجتماعی و زنان باید در اولویت کار نمایندگان آتی قرار بگیرد.

فاطمه رهبر نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی عصر جمعه بعد از ثبت نام برای داوطلبی نمایندگی مجلس یازدهم درگفت و گو با خبرنگار ایرنا درمورد حضور خود در انتخابات اظهارداشت: با توجه به تجربیاتی که در سه دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران داشتم با مشورتی که با بزرگان سیاسی داشتیم، تصمیم به ثبت نام گرفتم.
وی درمورد چگونگی حضور خود در انتخابات تاکید کرد که به صورت مستقل وارد نمی شود چرا که در تهران به هیچ وجه نامزد مستقل معنا ندارد.

داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم یادآور شد که در دوره های قبلی هم ورود لیستی داشتم. این بار هم از طرف ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حضور پیدا می کنم البته سازوکار انتخاب افراد در لیست مانده است و مشخص نیست که در لیست باشم ولی گام اول را بر می دارم تا ببینیم بعد چه پیش می آید.
رهبر درباره اولویت های مجلس یازدهم گفت: با شرایط موجود در جامعه که مردم مشکلات معیشتی زیادی دارند و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب  نیاز به مدیران جهادی داریم که بتوانند نیازهای مردم را تامین کنند.
این فعال سیاسی اصولگرا افزود: مسایل فرهنگی، اجتماعی، اشتغال، حاشیه نشینی، بیکاری، مسایل خانواده و طلاق  از دیگر اولویت هایی است که باید در دستور کار مجلس یازدهم قرار بگیرد از طرف دیگر مشکلات بین المللی و گفتمانی از قبل در این چارچوب تعریف شده است.
وی ادامه داد: من بعد از مجلس نهم سه سال در کمیته امداد امام (ره) حضور داشته و معاونت حمایت و سلامت خانواده را در کل کشور برعهده داشتم بنابراین از نزدیک با مشکلات اقتصادی زنان سرپرست خانوار آشنا هستم و با توجه به این که در این چند سال مستمری و حمایت از آنها شده اما مشکلات آنها همچنان زیاد است بنابراین یکی دیگر از اولویت های مجلس یازدهم باید در این زمینه باشد.
نماینده پیشین تهران در مجلس درخصوص عملکرد مجلس دهم گفت: این مجلس بهتر از این می توانست عمل کند. نمایندگان از نمایندگان خود انتظار بیشتری دارند. در طی ۱۰ دوره مجلس بعد از انقلاب دوره دهم یکی از ضعیف ترین دوره ها بود.

ایرنا

پاسخ بدهید