ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com
صیانت از حقوق زنان > بلاگ > طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اردکان آغاز شد

طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اردکان آغاز شد

معاون سیاسی ،‌امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در این شهرستان آغاز شد .

رقیه کرمانیان روز پنجشنبه در نشستی با تعدادی از بانوان افزود: این طرح با همکاری وزارت کشور و جهاد دانشگاهی در حال اجراست که هدف از آن بهبود معیشت ،افزایش رفاه این گروه از زنان ، تکمیل زنجیره ارزش افزوده، بالا بردن درآمد متقاضیان و پیشگیری از ورود آنها به نهادهای حمایتی است.

وی اضافه کرد: این طرح از سال گذشته با سه مرحله شناسایی ظرفیت‌های منطقه، آموزش افراد مستعد و شاخص که با ارائه طرح جنبه عملیاتی در بازار پیدا کرد و با فراهم شدن زمینه اشتغال این گروه از بانوان آغاز شده است.
این مسوول اظهارداشت:‌ مراحل مقدماتی طرح در اردکان انجام شد و حدود ۸۰ نفر از زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست کمتر از  ۵۵ سال که مستمری دریافت نکرده اند و در جایی مشغول به کار نبوده‌اند شناسایی شدند .
معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه این افراد مهارت های خاص خود را دارند و مایل هم هستند در این طرح شرکت کنند، تصریح کرد: در غربالگری انجام شده  ، ۱۴ نفر انتخاب شدند، امیدواریم در ادامه مسیر با همکاری ارگان‌ها و با تسهیل گری جهاد دانشگاهی ، تولیدی این افراد وارد بازار و زمینه اشتغال خانگی آنها فراهم شود.
کرمانیان یادآور شد : هم اکنون جهان بیشتر به سوی مشاغل خرد و خانگی در حال حرکت است و از این طریق مردم را توانمند می‌کنند.
وی با بیان اینکه در دین اسلام و سنت های دینی ما بسیار به کرامت انسان ها تاکید شده و حتی در نظام جمهوری اسلامی هم  قوانین در راستای تسهیل گری و تکریم به انسان‌ها وضع شده ست، افزود:‌ نظام در تلاش است که مشکلات اقتصادی آنها را کاهش تا عزت نفس و کرامت انسان‌ها افزایش دهد.
معاون فرمانداری اردکان گفت:‌ بر اساس سیاست‌های دولت این موضوع نیز ممکن است و در این خصوص ظرفیت هایی هم در شهرستان وجود دارد که پیشرو و الگوست ، البته مشکلات بسیار زیادی فراروی آنها بود ولی با جدیت و اراده مشکلات را کنار می‌گذارند.
این مسوول اظهارداشت:‌ این گروه از زنان هرگز احساس نمی‌کنند، ناتوان هستند بلکه پا به پای مردان به کار و فعالیت می‌پردازند.
وی با اعلام این خبر که آموزش‌های لازم از سوی تسهیل گران به این افراد داده می‌شود و از سوی دیگر ارگان های مربوط نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی به همراهی و تسهیل این موضوع به کمک بانوان می‌شتابند.
 معاون فرمانداری اردکان گفت:‌ در بحث توانمندسازی بانوان که نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند مطمنا  با همکاری آنها این امر تحقق پیدا می کند و شاهد توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه خواهیم بود .

کرمانیان در ادامه به بحران کرونا در اردکان اشاره کرد و افزود: با همدلی، همراهی، مشارکت ، اتحاد مردم و دولتمردان خیلی سریع ، از بحران و حرکت از مسیر درست عبور کردیم.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

بر اساس آمارها ۴۹ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان یزد را بانوان تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا

پاسخ بدهید