ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

یک زن سرمربی تیم ملی فوتسال زنان می‌شود

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > یک زن سرمربی تیم ملی فوتسال زنان می‌شود

درحالی که مسئول فنی تیم ملی فوتسال زنان گفته است که با وجود او دیگر نیازی به سرمربی نیست اما نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال بر انتخاب یک سرمربی زن تاکید کرد.

قهرمانی زنان فوتسالیست در آسیا با سرمربیگری شهرزاد مظفر همراه شد اما دیری نپایید که این سرمربی به کویت رفت و ملی پوشان را تنها گذاشت. در نتیجه فوتسالیست‌ها از شهریور پارسال تاکنون بدون سرمربی بسر می‌برند و این موضوع برای این تیم حاشیه‌های بسیاری را به دنبال داشت.

از حضور نیافتن بازیکنان در اردو، حذف نام برخی از آنها برای اعزام به تورنمنت تدارکاتی روسیه، نپذیرفتن سمت مربیگری از جانب شهناز یاری و همچنین معترض شدن کادر فنی منتخب کمیته فنی فوتسال به شیوه چینش و دخالت‌های علی رعدی مدیرفنی از مشکلات ملی پوشان در این مدت بود.

اما به نظر می‌رسد که با شروع شدن لیگ فوتسال زنان از ۲۵ مرداد ماه و انتخاب سرمربی از میان مربیان تیم‌ها، این حاشیه‌ها از میان برود. هنوز تا آغاز لیگ چند روز باقی مانده اما سخنان علی رعدی درخصوص انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال زنان واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت. مدیرفنی فوتسال زنان در خصوص ضرب‌الاجل سه هفته‌ای انتخاب سرمربی تیم ملی در به ایرنا گفت: انتقادهای منفی همواره در ورزش بی‌شمار است و همه می‌خواهند تکلیف سرمربی مشخص شود. هر کسی را انتخاب کنیم همه مخالفت می‌کنند. وقتی تیم به خوبی در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد، مهم نیست که سرمربی بالای سر ملی پوشان باشد. تمامی فاکتورها را در نظر می‌گیریم  و سوابق آنها را ارزیابی می‌کنیم. اما اصرار بر این نیست که سرمربی برای تیم ملی فوتسال زنان مشخص شود و تنها به دلیل وجود برخی از حساسیت‌ها در کشور این امر را انجام می دهیم.

رعدی افزود: به عنوان مدیر فنی همواره در کنار ملی پوشان هستم و آنها را راهنمایی می‌کنم. البته به تفکرات دیگران که نگران این هستند که تیم سرمربی ندارد، احترام می‌گذارم. سرمربی چه کاری می‌کند که مربی و مدیرفنی نمی‌توانند آن را انجام دهند. کل کادر فنی تمام هم و غم خود را در جهت پیشبرد اهداف تیم قرار داده است. این ضرب الاجل سه هفته‌ای برای انتخاب سرمربی نیز تنها به دلیل احترام به نظرات و نگرانی‌های دوستان است.

این سخنان با واکنش نایب رییس زنان فدراسیون فوتسال مواجه شد. لیلا صوفی‌زاده در گفت و گو با ایرنا در خصوص سخنان رعدی مبنی بر اینکه تیم ملی فوتسال زنان نیازی به سرمربی ندارد، اظهار داشت: موضع کمیته زنان فدراسیون فوتبال و هیات رییسه بر نقش پررنگ مربیان زن در پست سرمربیگری تیم‌های ملی است. صحبت کردن از اینکه تیم نیازی به سرمربی ندارد هرگز در هیچ جای دنیا پذیرفتنی نیست.

وی افزود: به یقین مربیان زن ایران که سالها صاحب تجربه هستند، زحمات و مشقات زیادی را برای پرورش استعدادهای برتری همچون اعضای تیم ملی فوتسال زنان کشیدند. ملی پوشانی که ۲ بار با عزت هر چه تمام بر سکوی قهرماتی ایستادند و تربیت شده همین مربیان زن هستند.

نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال عنوان کرد: تا تیر ماه فرصت داریم تا سرمربی ملی پوشان مشخص و نیز اردوها شروع شود. نگاه ویژه فدراسیون، ریاست فدراسیون و کمیته زنان و فنی به انتخاب بدون چون و چرای یک مربی صاحب نام چه در حوزه تیم‌های ملی یا لیگ برتر است. مادامی که مربیان ایرانی شایسته ای داریم حتی به آوردن مربی خارجی هم اعتقاد ندارم.

وی ادامه داد: استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای در ایران وجود دارد به ویژه آنکه در بخش مردان در فوتسال صاحب اسم و نام در جهان هستیم. همین امر زمینه رشد فوتسال زنان را مهیا کرده و به تبع آن، این غرور به سمت زنان ما کشیده شد که نه تنها در آسیا بلکه در جهان قهرمان شوند.

صوفی‌زاده یادآور شد: در تلاش هستیم مربیانی از میان اعضای تیم ملی فوتسال زنان تربیت و پرورش داده شوند. امیدواریم روزی این بازیکنان تیم ملی بتوانند بالاترین مدرک فوتسال آن هم سطح سه را بگیرند تا در نقش یک مربی در دنیای حرفه‌ای فوتسال، قهرمانانی همچون خود پرورش دهند.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی هدفمند فدراسیون فوتبال و اولویت حمایت از فوتسال زنان برای فراهم بودن امکانات، اردوها و بازی‌های تدارکاتی و بازی با کشورهای آسیایی و اروپایی در کمیته فنی به بحث و بررسی گذاشته شده است. ورود مربیان مجرب و مشاوران فنی برجسته، برگزاری لیگ‌های بسیار خوب منظم، مسابقات پسرهای دانش آموزی و دانشگاهی، فستیوال‌ها و المپیادها از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود. همچنین این المپیادها می‌تواند نقش بسزایی در شناسایی استعدادها داشته باشد و گام مهم‌تر در واقع پرورش، تربیت و نگاهداری آنها است.

با توجه به اینکه نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال بر این امر تاکید دارد که تا پایان شهریور ماه یک زن هدایت تیم ملی فوتسال را عهده بگیرد، این موضوع هم موضع هیات رییسه فدراسیون فوتبال و نیز صوفی‌زاده است.

پاسخ بدهید