ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

نکاتی که دختران در خواستگاری باید به دنبال آن باشند

صیانت از حقوق زنان > دسته‌بندی نشده > نکاتی که دختران در خواستگاری باید به دنبال آن باشند

مطمئن باشید اگر خواستگار امروز شما تمام ویژگیهای موردنظر شما را داشته باشد (خوش‌چهره، ثروتمند، تحصیلکرده، دارای امکانات مناسب، شوخ، مهربان، خونسرد) اما صادق و وفادار نباشد ازدواجتان با او درنهایت اشتباه خواهد بود

الو دکتر در این باره می گوید: مطمئن باشید اگر خواستگار امروز شما تمام ویژگی‌های موردنظر شما را داشته باشد (خوش‌چهره، ثروتمند، تحصیل‌کرده، دارای امکانات مناسب، شوخ، مهربان، خونسرد) اما صادق و وفادار نباشد ازدواج‌تان با او درنهایت اشتباه خواهد بود. اگر مردی را پیدا کردید که واقعاً راستگو بود و صداقت کامل داشت، اگر ایرادات جزئی داشت آن‌ها را ببخشید. اگر متوجه شوید خواستگارتان فقط چیزهایی را می‌گوید که به آن‌ها اعتقاد دارد یا از آن‌ها مطمئن است، مطمئن باشید باید به صورت جدی به او فکر کنید.

مرد آهنی به درد نمی‌خورد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در یک مرد به دنبال آن باشید: «تمایل به مصالحه و سازش» است. نه، اشتباه نکنید. منظور این نیست که دنبال مردی ضعیف‌النفس بگردید که اراده انجام کارهای سخت و به سرانجام رساندن آن‌ها را ندارد. نه، منظور این است که این مرد باید «انعطاف‌» داشته باشد. منظور این نیست که او دقیقا مثل شما فکر کند و مثل شما به وقایع نگاه کند. بلکه منظور این است که او باید متوجه تفاوت‌های شما و خودش باشد و آن را بپذیرد و آمادگی به توافق رسیدن درمورد تمام مسائل دونفره را داشته باشد. اگر خواستگارتان همیشه می‌خواهد روی حرف خودش بایستد، یا آن‌قدر با شما بحث می‌کند تا نظر خود را منطقی جلوه دهد، بهتر است با او خداحافظی کنید. برخی مردها ممکن است در موارد جزئی با نظر شما راه بیایند (مثلا انتخاب رستوران برای صرف شام یا انتخاب یک پیراهن) اما مهم این است که درمورد مسائل مهم زندگی هم همین‌گونه باشند و برای نظرشما ارزش قائل شوند و نخواهند همیشه تصمیم نهایی توسط آن‌ها گرفته شود.

حس شادی خیلی مهم است

حالت روحی، طبیعت و خلق‌و‌خوی یک مرد هم بسیار مهم است. مطمئن باشید خلق‌و‌خو مسئله‌ای نیست که بتوانید به راحتی آن را تغییر دهید. بهتر است  دنبال مردی بگردید که حتی اگر اوضاع بروفق مراد او نبود و با مسائل و مشکلاتی روبه‌رو بود، خلق‌و‌خوی خوبی داشته و خوشحال باشد. این مرد باید آن‌قدر قوی باشد که بتواند با شرایط نامناسب شغلی، خانوادگی یا اجتماعی کنار بیاید و برآن‌ها غلبه کند. مردی خوشحال و سرزنده و همیشه خندان که بتواند خشم و عصبانیت خود را کنترل کند یک گزینه خوب برای ازدواج است. البته این به‌ آن معنی نیست که در این خلق‌و‌خو بسیار افراطی باشد.

مغرور و شجاع

تقریبا تمام زن‌ها دنبال مردی می‌گردند که اعتمادبه‌نفس بالا، شجاعت وریسک‌پذیری داشته باشد. مردی که بتواند نشان دهد اعتمادبه‌نفس دارد، می‌تواند روی پای خودش بایستد و کاری را که می‌داند درست است به سرانجام برساند.

تنها مردی که به خودش اعتقاد داشته باشد می‌تواند حرف‌ها و رفتارهایش را دقیقا با آنچه می‌داند درست است، منطبق کند. تنها این‌گونه مردان هستند که می‌توانند نیازهای همسران‌شان را پاسخ دهند و بر مسائل و مشکلات فائق آیند. برای آن‌که مردی متوجه نیازهای روحی شما باشد و آن‌ها را پاسخ دهد اول باید اعتماد‌به‌نفس لازم را برای این کار داشته باشد. البته در این مورد هم باید مواظب باشید که اعتمادبه‌نفس،‌ درحد افراط و بیمارگونه نباشد و غرور تبدیل به خودشیفتگی و خودمحوری مطلق نشود.

مواظب باشید

باید بدانند که ازدواج می‌تواند بزرگ‌ترین موفقیت زندگی آن‌ها، یا بزرگ‌ترین اشتباه را رقم بزند. پس باید کاملا هوشیار باشید. اگر خواستگارتان ویژگی‌های خیلی خوبی داشت اما احساس کردید افسرده است،‌ یا ممکن است به سوء‌مصرف مواد گرایش داشته باشد، متوجه باشید که بعید است بتواند رویاهای شما را برآورده کند. اگر مردی بود که شغلش را بارها و بارها عوض کرده بود یا بدون شغل بود و به حمایت مالی خانواده یا دوستانش متکی بودهم باید بدانید که زنگ‌های خطر به صدا درآمده. اگر متوجه شدید او ازدواج (یا ازدواج‌های) ناموفق داشته هم بیشتر در مورد او فکر کنید.

https://www.alodoctor.com/articles/details/3167

پاسخ بدهید