ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

سنگ نورد زنجانی سهمیه المپیک ساحلی را گرفت

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > سنگ نورد زنجانی سهمیه المپیک ساحلی را گرفت

“الناز رکابی” ورزشکار نامدار زنجانی و قهرمان ماده بولدرینگ سنگ‌نوردی کشورمان سهمیه حضور در نخستین دوره مسابقات المپیک ساحلی را بدست آورد.

  مسئول امور مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام کمیته بین المللی المپیک، فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و کمیته ملی المپیک ایران الناز رکانی قهرمان  ماده بولدرینگ سنگ‌نوردی کشورمان موفق به کسب سهمیه حضور در نخستین دوره مسابقات المپیک ساحلی شد.

شهلا کاظمی افزود: این المپیک پاییز  امسال در قطر برگزار خواهد شد که امیدواریم با افتخار آفرینی دیگر و کسب مدال دیگری بر کارنامه درخشان خود اضافه کند.

وی اظهار  داشت: برپایه آخرین آمار احصا شده ۱۰۳ نفر از بانوان ورزشکار استان در تیم‌های ملی حضور دارند که بیشتر آنان را در رده‌های سنی جوانان و بزرگسال هستند که این مهم نشان از استعداد های خوب این قشر حکایت دارد.

به گفته این مسئول ورزشی،  هم اکنون بانوان ورزشکار زنجانی در ۴۶ هیات ورزشی فعالیت می‌کنند و بر اساس آخرین آمار سرشماری استان از جمعیت بیش از یک میلیون نفری ۵۱۸ هزار و ۱۵۵ را بانوان تشکیل می‌دهند که ۲۰ هزار و ۸۱۴ نفر از این تعداد ورزشکار سازمان یافته هستند.

الناز رکابی متولد سال ۶۸ بوده و فعالیت‌های خود در این رشته ورزشی را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده  که فعالیت‌های خود در این رشته ورزشی را در بخش‌هایی چون سه ماده لید، بولدرینگ و سرعت دنبال می‌کند.

این بانوی ورزشکار زنجانی در مسابقات آسیایی همواره خوش درخشیده و موفق به کسب عناوین مختلفی چون مدال طلای بخش بولدرینگ قابت‌های سنگنوردی کاپ آسیا در چین، مدال طلای بخش سرطناب مسابقات آسیایی چین و غیره را در کارنامه فعالیت خود به ثبت رسانده است.

سنگنوردی یکی از رشته‌های زیر نظر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی است که در زنجان علاقه‌مندان و البته ورزشکاران با استعداد بسیار خوبی دارد.

پیش از این نیز  داود رکابی مسئول گروه صعودهای ورزشی هیات کوهنوردی استان زنجان به خبرنگار ایرنا گفته بود که  در زمان حاضر قریب ۳۰۰ ورزشکار زن و مرد زنجانی در رشته سنگنوردی و صخره نوردی فعالیت می کنند که  حدود  به یک سوم این ورزشکاران را بانوان تشکیل می دهند.

پاسخ بدهید