ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

روزانه هشت کودک در قشم به دنیا می‌آیند

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > روزانه هشت کودک در قشم به دنیا می‌آیند

در چهار ماهه نخست سال جاری یکهزار و ۳۸ نوزاد در قشم به دنیا آمده‌اند که بر اساس آن به طور میانگین روزانه ۸.۳ کودک در قشم به دنیا می‌آیند.

رئیس ثبت احوال شهرستان قشم عصر چهارشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی قشم اظهار داشت: ۵۵۸ نفر از نوزادان پسر و ۴۸۰ نوزاد دختر بودند.

علی اکبر قربانی افزود: مهلت قانونی برای دریافت شناسنامه نوزاد ۱۵ روز از تاریخ تولد نوزاد است که به مردم توصیه می‌شود در مهلت قانونی نسبت به دریافت شناسنامه نوزاد خود اقدام کنند تا با مشکلات بعدی روبرو نشوند.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۶۲ مورد مرگ و میر در این شهرستان به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته حدود ۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس ثبت احوال قشم تصریح کرد: چهار مورد از مرگ و میر، مرده‌زایی ثبت شد و از ۱۵۸ مورد ثبت فوت نیز ۱۰۰ مورد مرد و ۵۸ مورد خانم بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مدت قانونی ثبت وفات تا ۱۰ روز پس از تاریخ فوت است.

قربانی تصریح‌کرد: از ابتدای سال جاری تا آخر تیرماه ۳۱۵ مورد ازدواج به ثبت رسید.

وی افزود: آمار طلاق در چهارماهه نخست سال جاری در همسنجی با سال گذشته صفر درصد است.

بنا بر آمار نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۴۸ هزار و ۹۹۳ نفر در قالب ۶۰ هزار و ۵۰۶ خانوار در شهرستان قشم زندگی می کنند. ۷۶ هزار و ۷۷ نفر از جمعیت قشم مرد و ۷۲ و ۹۱۶ نفر زن هستند. از این تعداد ۶۶ هزار و ۸۰۱ نفر در شهرها و ۸۲ هزار و ۱۶۰ نفر در روستاها زندگی می‌کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهرستان از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

پاسخ بدهید