ارسال پیامک / info@womenrightful.com
info@womenrightful.com

ادارات در برنامه حمایت از تغذیه شیر مادر مشارکت کنند

صیانت از حقوق زنان > بلاگ > ادارات در برنامه حمایت از تغذیه شیر مادر مشارکت کنند

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان با تاکید بر لزوم مشارکت ادارات برای اجرای برنامه حمایت از تغذیه با شیر مادر گفت: ارگان‌ها و کارخانجات برای اجرای قوانین مربوط به کاهش ساعات کاری بانوان دارای کودک زیر ۶ سال همکاری کنند .

رقیه کرمانیان روز چهارشنبه در نشست شورای سلامت افزود: بانک شیر مادر در بیمارستان شهید صدوقی یزد جهت جمع آوری و فرآوری صحیح شیر اهدایی مادران برای ارائه به شیرخواران نیازمند و نارس راه اندازی شده است .

وی اضافه کرد: ارتباط معنی داری بین فراوانی استفاده از شیرمادر، کاهش مرگ و میر کودکان و کنترل مشکلات سلامتی در کودکان و مادران شیرده با ارائه آمار و شاخص های مقایسه وجوددارد .

رئیس شبکه بهداشت و درمان اردکان نیز در ادامه در مورد اهمیت برنامه حمایت از تغذیه با شیرمادر گفت: بین فراوانی استفاده از شیر مادر و کاهش مرگ و میر کودکان و کنترل مشکلات سلامتی در کودکان و مادران شیرده ارتباط معنی دار وجود دارد .

سید محمد پورهاشمی  ضمن تاکید بر همکاری ادارات و کارخانجات جهت اجرای قوانین مربوط به کاهش ساعت بانوان دارای کودک زیر۶ سال ، در خصوص راه اندازی بانک شیرمادر در استان یزد افزود: بانک شیر محلی برای جمع آوری و فرآوری صحیح شیر اهدایی مادران جهت ارائه به شیرخواران نیازمند و نارس است.

سرپرست مرکز بهداشت اردکان هم به بیان نقش طب سنتی دراصلاح شیوه زندگی مردم اعم از تغذیه سالم و حتی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با مزاج شناسی پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به تاسیس ۹ دانشکده طب سنتی در ایران از سال ۱۳۸۰ و راه اندازی دانشکده طب ایرانی دراردکان از سال ۱۳۹۰ ،لزوم آگاه سازی و حساس سازی مردم در خصوص مطالبه خدمات طب سنتی از افراد متخصص اهمیت ویژه ای دارد.

با احداث بانک شیر در بخش ان آی سی یو بیمارستان شهید صدوقی،مادران از سلامت شیر اهدایی به نوزادان خود اطمینان حاصل می کنند و شیر اهدایی بین سه تا ۶ ماه در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد قابل نگهداری است.

مادرانی که شیر بیش از حد نیاز برای فرزند خود دارند و تمایل به اهداء شیر خود دارند، می توانند پس از

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد .

پاسخ بدهید